Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Azize Serap Tunçer
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Beauvoir, S. D.(1993). Kadın İkinci Cins II (Evlilik Çağı). Çev.Bertan Onaran, 7.Basım. İstanbul: Payel Yayınevi.
K2. Fukuyama, F. (2009). Büyük Çözülme, Çev: Hasan Kaya, İstanbul:Profil Yayın.
K3. Tunçer, A.S., C.N. Ödemiş (2018). Uygar Barbarlık Olarak Kadına Karşı Şiddet Olgusu, Şiddet ve Sosyal Travmalar (Ed. Adem Solak), Uluslararası Şiddet ve Sosyal Travmalar Kongresi, 25-29 Nisan 2018). Hegem Yayınevi, Ankara 225-252.
K4. Özbudun, S. C. Sarı,T. Demirer (2011). Liberalizm/Muhafazakarlık Kıskacında Kadın. 2. Baskı, İstanbul: Kaldıraç Yayımevi.
K5.Bendason, N. Başlangıcından Günümüze Kadın Hakları. Çev. Şirin Tekeli, İstanbul: İletişim.
K6.Bora, T. (2017). Cereyanlar. İstanbul: İletişim.
K7. Castells, M. (2006). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt:2 (Kimliğin Gücü). Çev. Ebru Kılıç, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
K8. Donovan, J. (2019). Feminist Teori. 12. Basım. Çev. Aksu Bora, Fevziye Sayılan, Meltem Ağduk Gevrek, İstanbul: İletişim.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Beauvoır, S. D. (1977). Kadınlığımın Hikâyesi, Çeviren: Erdoğan Tokatlı. İstanbul:Payel Yayınevi.
YK2. Atabek, E. (2010). Kışkırtılmış Erkeklik Bastırılmış Kadınlık. 23. Basım, İstanbul: Altın Kitaplar.
YK3.Reed, E. (2003). Bilim ve Cinsiyet Ayrımı. Çev. Şemsa Yeğin, Payel Yayın, İstanbul.
YK4. Karagöz, B. (2008). Türkiyede 1980 Sonrası Kadın Hareketlerinin Siyasal Temelleri ve İkinci Dalga Uğrağı. Memleket Siyaset Yönetim. 3/7.168-190.
YK5.Alatlı, A. (2009). Hollywood`u Kapattığım Gün. 2.Basım. İstanbul: Everest.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin toplumsal cinsiyet ve rollerine ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi kazanmalarını ve sosyal hizmet uygulamalarında toplumsal cinsiyet duyarlılığının önemini kavramalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramları, toplumsal cinsiyet eşitsizliği ile ilgili farklı yaklaşımlar, toplumsal cinsiyet kalıp yargıları, toplumsal cinsiyet rolleri, cinsiyet ayrımcılığı, ulusal ve uluslararası mevzuat açısından cinsiyet eşitsizliği ile mücadele konularını içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
2
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
1
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
3
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
2
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
2
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
2
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
2
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
2
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
5
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
5
|