ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Hizmet SHB108 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Toplumsal cinsiyet ve rollerine ilişkin temel kavramları açıklar.
    2-Dünya`da ve Türkiye`de kadın politikalarına ilişkin genel bilgileri tartışır.
    3-Feminist sosyal hizmet uygulamalarını kullanır.
    4-Dünya`da ve Türkiye`de kadın hareketinin tarihsel gelişimini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2011414
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3512020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4512020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   124
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,13 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toplumsal Cinsiyetle İlgili Temel Kavramlar K1
    2 Kadınlık Rolleri YK1
    3 Erkeklik Rolleri YK2
    4 Ailenin Değişimi K2
    5 Aile İçi Şiddet K3
    6 Çalışma Yaşamında Ayrımcılık K4
    7 Cinsiyetçi Söylemler YK3
    8 Dünyada Kadın Hareketinin Gelişimi K5
    9 Türkiye`de Kadın Hareketi YK4
    10 Uluslararası Kadın Hakları Sözleşmeleri YK5
    11 Cinsel Kimlik İnşası K7
    12 Feminist Teori K8
    13 Eşitlikçi Uygulama Örnekleri K4
    14 Sosyal Hizmet Çözüm Perspektifleri K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Azize Serap Tunçer
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Beauvoir, S. D.(1993). Kadın İkinci Cins II (Evlilik Çağı). Çev.Bertan Onaran, 7.Basım. İstanbul: Payel Yayınevi. K2. Fukuyama, F. (2009). Büyük Çözülme, Çev: Hasan Kaya, İstanbul:Profil Yayın. K3. Tunçer, A.S., C.N. Ödemiş (2018). Uygar Barbarlık Olarak Kadına Karşı Şiddet Olgusu, Şiddet ve Sosyal Travmalar (Ed. Adem Solak), Uluslararası Şiddet ve Sosyal Travmalar Kongresi, 25-29 Nisan 2018). Hegem Yayınevi, Ankara 225-252. K4. Özbudun, S. C. Sarı,T. Demirer (2011). Liberalizm/Muhafazakarlık Kıskacında Kadın. 2. Baskı, İstanbul: Kaldıraç Yayımevi. K5.Bendason, N. Başlangıcından Günümüze Kadın Hakları. Çev. Şirin Tekeli, İstanbul: İletişim. K6.Bora, T. (2017). Cereyanlar. İstanbul: İletişim. K7. Castells, M. (2006). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt:2 (Kimliğin Gücü). Çev. Ebru Kılıç, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. K8. Donovan, J. (2019). Feminist Teori. 12. Basım. Çev. Aksu Bora, Fevziye Sayılan, Meltem Ağduk Gevrek, İstanbul: İletişim.
    Yardımcı Kitap YK1. Beauvoır, S. D. (1977). Kadınlığımın Hikâyesi, Çeviren: Erdoğan Tokatlı. İstanbul:Payel Yayınevi. YK2. Atabek, E. (2010). Kışkırtılmış Erkeklik Bastırılmış Kadınlık. 23. Basım, İstanbul: Altın Kitaplar. YK3.Reed, E. (2003). Bilim ve Cinsiyet Ayrımı. Çev. Şemsa Yeğin, Payel Yayın, İstanbul. YK4. Karagöz, B. (2008). Türkiyede 1980 Sonrası Kadın Hareketlerinin Siyasal Temelleri ve İkinci Dalga Uğrağı. Memleket Siyaset Yönetim. 3/7.168-190. YK5.Alatlı, A. (2009). Hollywood`u Kapattığım Gün. 2.Basım. İstanbul: Everest.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin toplumsal cinsiyet ve rollerine ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi kazanmalarını ve sosyal hizmet uygulamalarında toplumsal cinsiyet duyarlılığının önemini kavramalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramları, toplumsal cinsiyet eşitsizliği ile ilgili farklı yaklaşımlar, toplumsal cinsiyet kalıp yargıları, toplumsal cinsiyet rolleri, cinsiyet ayrımcılığı, ulusal ve uluslararası mevzuat açısından cinsiyet eşitsizliği ile mücadele konularını içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 2
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 1
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 3
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 2
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. 2
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 2
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 2
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 2
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster