Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuk Suçluluğunun Nedenlerine İlişkin Teoriler I
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Çocuk Suçluluğunun Nedenlerine İlişkin Teoriler II
|
K1 BÖLÜM 2
|
3
|
Çocuk Adalet Sistemine İlişkin Yaklaşımlar
|
K1 BÖLÜM 3
|
4
|
Çocuk Adalet Sistemi: Çocuk Polisi
|
K1 BÖLÜM 4
|
5
|
Çocuk Adalet Sistemi: Çocuk Mahkemeleri I
|
K1 BÖLÜM 5
|
6
|
Çocuk Adalet Sistemi: Çocuk Mahkemeleri II
|
K1 BÖLÜM 6
|
7
|
Çocuk Adalet Sistemi: Ceza İnfaz Kurumları I
|
K1 BÖLÜM 7
|
8
|
Çocuk Adalet Sistemi: Ceza İnfaz Kurumları II
|
K1 BÖLÜM 8
|
9
|
Denetimli Serbestlik Kurumu
|
K1 BÖLÜM 9
|
10
|
Onarıcı Adalet Yaklaşımı
|
K1 BÖLÜM 9
|
11
|
Çocuk Adalet Sisteminde Kız Çocukları
|
K2 BÖLÜM 2
|
12
|
Çocuk Adalet Sisteminde Sosyal Hizmet Uygulamaları I
|
K2 BÖLÜM 3
|
13
|
Çocuk Adalet Sisteminde Sosyal Hizmet Uygulamaları II
|
K2 BÖLÜM 4
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
K1 VE K2
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
3
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
3
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
2
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
3
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
3
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
3
|