ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Afetlerde Sosyal Hizmet SHB306 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Afetlere ilişkin tanım ve kavramları açıklar.
    2-Afet yönetimi konusundaki bilgileri tanımlar.
    3-Afetlerde psikososyal gereksinim ve kaynak belirleme konusunu açıklar.
    4- Ruhsal travma kavramı ve travmatik stres belirtileri, bulgu ve hastalıkları tanımlar
    5-Afet sonrası psikososyal müdahaleleri tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı, Afetlere İlişkin Temel Kavramlar K1 BÖLÜM 1
    2 Afet Türleri, Türkiye?de Afet Yönetimi K1 BÖLÜM 2 K2
    3 Afet Zararlarını Azaltma, Önleme, Hazırlık ve Örgütlenme K1 BÖLÜM 3
    4 Afetlerde Psikososyal Gereksinim ve Kaynak Belirleme K1 BÖLÜM 4
    5 Ruhsal Travma Kavramı ve Travmatik Stres Belirtileri, Bulgu ve Hastalıkları I K1 BÖLÜM 5
    6 Travmatik Yas K1 BÖLÜM 5
    7 Çocuklar ve Ergenlerde Travmatik Yaşantılar ve Başetme I K1 BÖLÜM 6
    8 Çocuklar ve Ergenlerde Travmatik Yaşantılar ve Başetme II K1 BÖLÜM 6
    9 Afet Sonrası Psikososyal Müdahaleler K1 BÖLÜM 7
    10 Afet Sonrası Psikososyal Yardımda Grup Uygulamaları K1 BÖLÜM 8
    11 Grup Temelli Uygulamalar K1 BÖLÜM 9
    12 Afet Yaşamış Toplumlarla Çalışma K1 BÖLÜM 10
    13 Afet Çalışmalarında Etik K1 BÖLÜM 11
    14 Hizmet Verenler İçin Stres Tepkileri, Travma Sonrası Gelişim, Stres Yönetimi ve Öz Bakım K1 BÖLÜM 12
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Elvan ULUCAN ÖZKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Afetlerde psikososyal Hizmetler Birliği (2012). Psikososyal Uygulamalar Eğitim Kitabı, Ed. Meriç Gözden, Nedret Öztan, Tamer Aker. 1. Baskı. Ofis Ostim, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Tuncay, T. (2004). Afetlerde sosyal hizmet. Özbay Matbaacılık, Ankara. YK2. Sever, R. (Ed). (2019) Afetler ve afet yönetimi. Pegem Akademi, Ankara. YK3. Mavili Aktaş, A. (2003) Kriz durumlarında sosyal hizmet müdahalesi. Kriz Dergisi, 11(3):37-44 YK4. Yıldırım, Ş. (2016). Sosyal hizmette krize müdahale yaklaşımının kullanımı krize müdahale. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(4). YK5. Akyıldız, N. A., Gürboğa, Ş., & Gürboğa, C. Yaşlı afetzedelerin geçici barınma ihtiyaçlarının karşılanması üzerine örnek bir çalışma: Kahramanmaraş-Elbistan Prefabrik Huzurevi Kompleksi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 18(41), 325-338.
    Dersin Amacı Afetlerle (deprem, sel baskını, kaza, savaş vb) karşı karşıya kalanların psikolojik, sosyal ve ekonomik açıdan yaşadıkları sorunlar ve bu sorunlarla başa çıkma güçlerine yönelik sosyal hizmet müdahalesi hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Afet durumları (deprem, sel baskını, kaza, savaş,vb.) ile karşı karşıya kalan birey, grup ve toplumlara yönelik sosyal hizmet uygulamaları, afet yönetimi , Afet Zararlarını Azaltma, Önleme, Hazırlık ve Örgütlenme, Afetlerde Psikososyal Gereksinim ve Kaynak Belirleme,Ruhsal Travma Kavramı ve Travmatik Stres Belirtileri, Bulgu ve Hastalıkları, Tavmatik Yas,Çocuklar ve Ergenlerde Travmatik Yaşantılar ve Başetme, Afetlerde Psikososyal Yaklaşımlar, Afet Sonrası Grup Temelli Uygulamalar, Afet Yaşamış Toplumlarla Çalışma, Afet Çalışmalarında Etik
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 2
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 2
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 4
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 2
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. 3
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 5
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 4
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 4
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster