ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Afetlerde Sosyal Hizmet SHB306 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Afetlere ilişkin tanım ve yaklaşımları açıklar.
    2-Afet yönetimi konusundaki bilgileri tanımlar.
    3-Afetlerde sosyal hizmet uygulamasını gerçekleştirmek için gerekli teknikleri açıklar.
    4- Psikolojik travma kavramını ve travmayla çalışma konusunu tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   77
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,57 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı, afetlere ilişkin tanım ve yaklaşımlar K1 BÖLÜM 1
    2 Afet Yönetimi, Türkiye Afet Müdahale Planı K2 BÖLÜM 1
    3 Afet öncesi dönemde sosyal hizmet K1BÖLÜM 2
    4 Afet öncesi dönemde özel gereksinimli bireylerle sosyal hizmet uygulamaları K1 BÖLÜM 3
    5 Afet sırasında sosyal hizmet uygulamaları K1 BÖLÜM 4
    6 Afet sonrasında sosyal hizmet uygulamaları K1 BÖLÜM 4
    7 Afet sonrası dönemde özel gereksinimli bireylerle sosyal hizmet uygulamaları K5-K6
    8 Kriz kavramı ve içeriği K3-K4
    9 Kriz durumu, kaos K3-K4
    10 Psikolojik travmanın tanımı ve kapsamı K3
    11 Travma sonrası stres bozukluğu K3
    12 Afetlerde Psikososyal destek I K1 BÖLÜM 5
    13 Afetlerde Psikososyal destek II K1 BÖLÜM 5
    14 Dersin değerlendirilmesi K1, K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Elvan ULUCAN ÖZKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tuncay, T. (2004). Afetlerde sosyal hizmet. Özbay Matbaacılık, Ankara. K2. Sever, R. (Ed). (2019) Afetler ve afet yönetimi. Pegem Akademi, Ankara. K3. Mavili Aktaş, A. (2003) Kriz durumlarında sosyal hizmet müdahalesi. Kriz Dergisi, 11(3):37-44 K4. Yıldırım, Ş. (2016). Sosyal hizmette krize müdahale yaklaşımının kullanımı krize müdahale. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(4). K5. Akyıldız, N. A., Gürboğa, Ş., & Gürboğa, C. Yaşlı afetzedelerin geçici barınma ihtiyaçlarının karşılanması üzerine örnek bir çalışma: Kahramanmaraş-Elbistan Prefabrik Huzurevi Kompleksi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 18(41), 325-338.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Afetlerle (deprem, sel baskını, kaza, savaş vb) karşı karşıya kalanların psikolojik, sosyal ve ekonomik açıdan yaşadıkları sorunlar ve bu sorunlarla başa çıkma güçlerine yönelik sosyal hizmet müdahalesi hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Krize müdahalenin özel bir alanı olarak afet durumları (deprem, sel baskını, kaza, savaş,vb.) ile karşı karşıya kalan birey, grup ve toplumlara yönelik sosyal hizmet uygulamaları, afet yönetimi , psikososyal destek
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 3
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 4
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 4
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster