ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SOKAK SOSYAL HİZMETİ SHB405 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sokak sosyal hizmetini tanımlar
    2-Sokak sosyal hizmetinin kapsamını açıklar
    3-Sokakta çalıştırılan çocuklar konusunu farklı boyutlarıyla inceler
    4- Sokak çalışmasında ekip çalışması ve sosyal hizmetin rolü-işlevlerini açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje1012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   121
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,03 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sokak sosyal hizmetinin tanımı, kapsamı ve temel kavramları K1
    2 Sokakta Yaşayanlar I K2-K3-
    3 Sokakta Yaşayanlar II K2-K3
    4 Dilenciler K1-K2
    5 Sokakta yaşayan ve/veya çalış(tırıl)an çocuklar konusunun farklı boyutlarıyla incelenmesi K1-K3-K4-K5-K6
    6 Sokakta yaşayan ve/veya çalış(tırıl)an çocuklar K3-K4-K5-K6
    7 Sokakta yaşayan ve/veya çalış(tırıl)an çocukların karşılaştığı tehlike ve riskler K3-K4-K5-K6
    8 Sokakta yaşayan suç işleyen ve suça maruz kalan çocuklar K6
    9 Sokakta yaşayan ve/veya çalıştırılan çocuklara yönelik politikalar K5-K6
    10 Dünya`da sokakta yaşayan ve /çalış(tırıl)an çocuklar K6
    11 Sivil toplum kuruluşlarının faaliyetleri K6
    12 Sokakta yaşayanlara yönelik kurumsal hizmetler ve uygulamalar I K1-K5-K6
    13 Sokakta yaşayanlara yönelik kurumsal hizmetler ve uygulamalar II K1-K5-K6
    14 Dersin değerlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Elvan ULUCAN ÖZKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aöf, Sokak sosyal hizmeti ve adli sosyal hizmet, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi K2. Işıkhan, V. (2002). Kentlerin Gölgesinde Yaşayan Evsizler. Ankara K3 Acar, H. ve Baykara Acar, Y. (2008). Başkentin Karıncaları: Atık Madde İşçileri. Ankara: Maya Akademi. K4. Erbay, E. (2008). Çocuk İşçi Olmak: Çocuk İşçiliğine Retrospektif Bir Bakış. Ankara: SHUD yayınları. K5. Acar, H. (2010). Sokakta yaşayan ve/veya çalıştırılan çocuklara yönelik hizmet modelinin ve il eylem planlarının değerlendirilmesi raporu. SHÇEK Genel Müdürlüğü-UNICEF Türkiye, Ankara. K6. Bilgin, B. (2019). SOKAKTA YAŞAYAN VE/VEYA ÇALIŞ (TIRIL) AN ÇOCUKLAR. Journal of International Social Research, 12(64).
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin toplumsal bir çevre olarak sokak ortamını anlamaları ve sokakta yaşayanlara götürülen hizmetleri kavramalarıdır.
    Dersin İçeriği Toplumsal bir çevre olarak sokak. Evsizlere, bağımlılara, genç ve çocuklara sokakta götürülen hizmetler. Müdahale politikaları, stratejileri, program ve projeler. Hükümet dışı kuruluşlar ve ilgili kurumlarla ilişkiler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 3
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 2
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 1
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 4
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 3
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 4
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster