Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sokak sosyal hizmetinin tanımı, kapsamı ve temel kavramları
|
K1
|
2
|
Sokakta Yaşayanlar I
|
K2-K3-
|
3
|
Sokakta Yaşayanlar II
|
K2-K3
|
4
|
Dilenciler
|
K1-K2
|
5
|
Sokakta yaşayan ve/veya çalış(tırıl)an çocuklar konusunun farklı boyutlarıyla incelenmesi
|
K1-K3-K4-K5-K6
|
6
|
Sokakta yaşayan ve/veya çalış(tırıl)an çocuklar
|
K3-K4-K5-K6
|
7
|
Sokakta yaşayan ve/veya çalış(tırıl)an çocukların karşılaştığı tehlike ve riskler
|
K3-K4-K5-K6
|
8
|
Sokakta yaşayan suç işleyen ve suça maruz kalan çocuklar
|
K6
|
9
|
Sokakta yaşayan ve/veya çalıştırılan çocuklara yönelik politikalar
|
K5-K6
|
10
|
Dünya`da sokakta yaşayan ve /çalış(tırıl)an çocuklar
|
K6
|
11
|
Sivil toplum kuruluşlarının faaliyetleri
|
K6
|
12
|
Sokakta yaşayanlara yönelik kurumsal hizmetler ve uygulamalar I
|
K1-K5-K6
|
13
|
Sokakta yaşayanlara yönelik kurumsal hizmetler ve uygulamalar II
|
K1-K5-K6
|
14
|
Dersin değerlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Elvan ULUCAN ÖZKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Aöf, Sokak sosyal hizmeti ve adli sosyal hizmet, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
K2. Işıkhan, V. (2002). Kentlerin Gölgesinde Yaşayan Evsizler. Ankara
K3 Acar, H. ve Baykara Acar, Y. (2008). Başkentin Karıncaları: Atık Madde İşçileri. Ankara: Maya Akademi.
K4. Erbay, E. (2008). Çocuk İşçi Olmak: Çocuk İşçiliğine Retrospektif Bir Bakış. Ankara: SHUD yayınları.
K5. Acar, H. (2010). Sokakta yaşayan ve/veya çalıştırılan çocuklara yönelik hizmet modelinin ve il eylem planlarının değerlendirilmesi raporu. SHÇEK Genel Müdürlüğü-UNICEF Türkiye, Ankara.
K6. Bilgin, B. (2019). SOKAKTA YAŞAYAN VE/VEYA ÇALIŞ (TIRIL) AN ÇOCUKLAR. Journal of International Social Research, 12(64).
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin toplumsal bir çevre olarak sokak ortamını anlamaları ve sokakta yaşayanlara götürülen hizmetleri kavramalarıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Toplumsal bir çevre olarak sokak. Evsizlere, bağımlılara, genç ve çocuklara sokakta götürülen hizmetler. Müdahale politikaları, stratejileri, program ve projeler. Hükümet dışı kuruluşlar ve ilgili kurumlarla ilişkiler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
3
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
2
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
1
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
4
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
4
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
-
|