ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SOKAK SOSYAL HİZMETİ SHB405 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar
    2-Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
    3-Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
    4-Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
    5-Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
    6-Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sokak Sosyal Hizmeti kavramları, tanımları ve terimleri K1: s5-9
    2 Sokak Sosyal Hizmeti kavram, tanım ve terimleri K1: s9-11
    3 Sokaktan Gözlemler ve Sokaktakiler: Müracaatçı Grupları ve Riskler K1: Bölüm 2
    4 Sokakta Çalıştırılan Çocuklar Konusunun Farklı Boyutlarıyla İncelenmesi K1: Bölüm 3
    5 Sokakta Çalıştırılan Çocuklar K1: s26-28
    6 Sokakta Çalıştırılan Çocuklar K1: s32-34
    7 Sokak çocukları K1: Bölüm 5
    8 Evsizler ve Evsizlik K1: s42-44
    9 Evsizler ve Evsizlik K1: s46-48
    10 Dilenciler K1: s53-55
    11 Yoksullar ve Mülteciler K1: s56-58
    12 Risk Altındaki Çocuklar K1: s58-60
    13 Sokakta Çaliştirilan Çocuklara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları K1: s60-64
    14 Sokakta Yaşayanlara Yönelik Kurumsal Hizmetler ve Uygulamaları K1: s65-67
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Seda VELİ BAKİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Erbay E, Genç Y, Çiftçi E. ( 2019) Sokak Sosyal Hizmeti ve Adli Sosyal Hizmet. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sosyal Hizmet alanında Sokak Sosyal hizmetini açıklamak, sokakta çalışan ya da çalıştırılan çocuklar, sokakta yaşayanlar, evsizler, mülteciler ilgili tanımlamalar yapmak. Sokak sosyal hizmeti müdahale planlarını açıklamak.
    Dersin İçeriği Sokak Sosyal Hizmetinin Genel Çerçevesi, Kapsamı ve Sokak Kavramı. Sokaktan Gözlemler ve Sokaktakiler, Müracaatçı Grupları ve Riskler, Sokakta Çalıştırılan Çocuklar Konusunun Farklı Boyutlarıyla İnceler. Sokakta yaşayan ve çalıştırılan çocuklar, evsizler, yoksullar, mülteciler ve risk altındaki çocuklar konularının tanımlar. Sokakta yaşayanlara ve sokakta çalışan çocuklara yönelik sosyal hizmet uygulamalarını açıklar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 2
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 3
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 1
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. -
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 3
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster