Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Okul sosyal hizmetinin tarihçesi ve çalışma konuları
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
OSH uzmanının rol ve işlevleri
|
K1 BÖLÜM 2, K6
|
3
|
OSH meslek standartları
|
K2 BÖLÜM 1
|
4
|
Özel gereksinimli çocuklar
|
K1 BÖLÜM 4
|
5
|
Eğitim ortamında işbirliği ve koordinasyon:Aile katılımı, öğretmenler ve yöneticiler
|
K1 BÖLÜM 5
|
6
|
Eğitim ortamında işbirliği ve koordinasyon: ev ziyaretleri
|
K1 BÖLÜM 5
|
7
|
Okullarda çocukları etkileyen kriz durumları
|
K1 BÖLÜM 2
|
8
|
Okullarda çocukları etkileyen toplumsal konular
|
K1 BÖLÜM 8
|
9
|
Okullarda çocukları etkileyen güncel sorunlar
|
K1 BÖLÜM 8
|
10
|
Okullarda kanıta dayalı uygulama yaklaşımı
|
K1 BÖLÜM 9
|
11
|
Okullarda gruplarla çalışma
|
K1 BÖLÜM 10
|
12
|
Okul politikası, program geliştirme ve değerlendirme
|
K1 BÖLÜM 12
|
13
|
Okul sosyal hizmeti uygulaması örnekleri
|
K3 BÖLÜM 1-2
|
14
|
Okullarda Karşılaşılan Psiko-Sosyal Sorunlara İlişkin Örnek Olayların Tartışılması
|
K3 BÖLÜM 1-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gülendam Akgül
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Jarolmen, J. (2017). Okul sosyal hizmeti bir uygulama kılavuzu. Ankara. Nika Yayınevi.
K2. Alptekin, K., Erdoğan, B., Akbaba, O., Eroğlu Z., & Yeğin, K. (2019). Okul Sosyal Hizmeti ve Uygulaması. Nobel.
K3.Yeşilkayalı, E. (2016). Okul Sosyal Hizmeti Uygulamasında Yaklaşım ve Model Örnekleri. Afyon Kocatepe University Journal of Social Sciences, 18(1).
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Özbesler, C., & Duyan, V. (2010). Okul ortamlarında sosyal hizmet. Eğitim ve Bilim, 34(154).
|
Dersin Amacı
|
Okul sosyal hizmet uzmanının rolü ve işlevleri ile okullarda sosyal hizmet uygulamalarını öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Okullarda sosyal müdahale gerektiren sorunlar, okul sosyal hizmetinin kavramsal çerçevesi, sosyal hizmet uzmanının işlevleri ve okul problemlerinde sosyal hizmet müdahaleleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
-
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
-
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
3
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
2
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
-
|