ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    OKUL SOSYAL HİZMETİ SHB409 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Okul sosyal hizmeti uzmanının rol ve işlevlerini tartışır
    2-Okul ortamında sosyal hizmetler ilişkili problemleri açıklar
    3-Okul sosyal hizmet uygulamalarına örnekler verir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Okul sosyal hizmetinin tarihçesi ve çalışma konuları K1 BÖLÜM 1
    2 OSH uzmanının rol ve işlevleri K1 BÖLÜM 2, K6
    3 OSH meslek standartları K2 BÖLÜM 1
    4 Özel gereksinimli çocuklar K1 BÖLÜM 4
    5 Eğitim ortamında işbirliği ve koordinasyon:Aile katılımı, öğretmenler ve yöneticiler K1 BÖLÜM 5
    6 Eğitim ortamında işbirliği ve koordinasyon: ev ziyaretleri K1 BÖLÜM 5
    7 Okullarda çocukları etkileyen kriz durumları K1 BÖLÜM 2
    8 Okullarda çocukları etkileyen toplumsal konular K1 BÖLÜM 8
    9 Okullarda çocukları etkileyen güncel sorunlar K1 BÖLÜM 8
    10 Okullarda kanıta dayalı uygulama yaklaşımı K1 BÖLÜM 9
    11 Okullarda gruplarla çalışma K1 BÖLÜM 10
    12 Okul politikası, program geliştirme ve değerlendirme K1 BÖLÜM 12
    13 Okul sosyal hizmeti uygulaması örnekleri K3 BÖLÜM 1-2
    14 Okullarda Karşılaşılan Psiko-Sosyal Sorunlara İlişkin Örnek Olayların Tartışılması K3 BÖLÜM 1-2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gülendam Akgül
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Jarolmen, J. (2017). Okul sosyal hizmeti bir uygulama kılavuzu. Ankara. Nika Yayınevi. K2. Alptekin, K., Erdoğan, B., Akbaba, O., Eroğlu Z., & Yeğin, K. (2019). Okul Sosyal Hizmeti ve Uygulaması. Nobel. K3.Yeşilkayalı, E. (2016). Okul Sosyal Hizmeti Uygulamasında Yaklaşım ve Model Örnekleri. Afyon Kocatepe University Journal of Social Sciences, 18(1).
    Yardımcı Kitap YK1. Özbesler, C., & Duyan, V. (2010). Okul ortamlarında sosyal hizmet. Eğitim ve Bilim, 34(154).
    Dersin Amacı Okul sosyal hizmet uzmanının rolü ve işlevleri ile okullarda sosyal hizmet uygulamalarını öğretmek
    Dersin İçeriği Okullarda sosyal müdahale gerektiren sorunlar, okul sosyal hizmetinin kavramsal çerçevesi, sosyal hizmet uzmanının işlevleri ve okul problemlerinde sosyal hizmet müdahaleleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. -
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 3
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 2
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster