ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    OKUL SOSYAL HİZMETİ SHB409 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Okul dönemi sorunları, akran zorbalığını tartışır.
    2-Okul, aile ve öğrenci ilişkisini analiz eder.
    3-Okul aile birliklerinin işlevlerini sayar.
    4-Çocuk hakları, okul ortamı ve sosyal hizmet uygulamalarını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanışma, Derse Oryantasyon ve Eğitime Giriş K1 BÖLÜM 1
    2 Giriş ve Temel Kavramlar K1 BÖLÜM 1, K2 BÖLÜM 2
    3 Eğitimde ailenin yeri, Aileye düşen sorumluluklar, Veli toplantıları K1 BÖLÜM 2, K2 BÖLÜM 3
    4 Eğitim Sistemi K1 BÖLÜM 3, K2 BÖLÜM 3
    5 Okul Ortamları, Güvenlik, Ergonomi, Oyun alanları ve Çevre düzenlemesi K1 BÖLÜM 4, K2 BÖLÜM 3
    6 Okul ortamında Demokrasi - Katılım - Gönüllülük - Sivil Toplum K1 BÖLÜM 5, K2 BÖLÜM 4
    7 Okullarda Karşılaşılan Temel Sorunlar K1 BÖLÜM 6, K2 BÖLÜM 5
    8 Okul Sosyal Hizmetinin Kavramsal Çerçevesi K1 BÖLÜM 6, K2 BÖLÜM 3
    9 Okul Sosyal Hizmet Uzmanının Okulda Çalıştığı Müracaatçı Sistemleri ve Psiko-Sosyal Özellikleri K1 BÖLÜM 7, K2 BÖLÜM 4
    10 Okul Sosyal Hizmetinin Okullarda İlgilendiği Psiko-Sosyal Sorunlar I. K1 BÖLÜM 8, K2 BÖLÜM 5
    11 Okul Sosyal Hizmetinin Okullarda İlgilendiği Psiko-Sosyal Sorunlar II. K1 BÖLÜM 9, K2 BÖLÜM 6
    12 Okul Ortamında Sosyal İçerme ve Sosyal Dışlanma K3 BÖLÜM 4
    13 Sosyal Hizmet Uzmanlarının Okullardaki Rol ve Fonksiyonları K1 BÖLÜM 9, K2 BÖLÜM 7
    14 Okullarda Karşılaşılan Psiko-Sosyal Sorunlara İlişkin Örnek Olayların Tartışılması K3 BÖLÜM 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Dupper, D.R. (2011), Okul Sosyal Hizmeti: Etkin Uygulamalar için Beceri ve Müdahaleler, Maya Akademi Yayını, Ankara K2. Ethem, İ.E. (1989). Eğitime Giriş. Sevinç Matbaası, Ankara. K3. Özbesler, C., Duyan, V. (2009). Okul Ortamlarında Sosyal Hizmet. Eğitim ve Bilim. Cilt 34, Sayı 154.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Okul sosyal hizmetinin toplumsal yaşam içerisindeki yerinin ve işlevlerinin öğretilmesi ve sosyal hizmet uygulamaları içerisindeki yerinin öğrenilmesi.
    Dersin İçeriği Eğitim ve eğitim sisteminin örgütsel yapısı, mevzuatı, okullarda karşılaşılan ve sosyal hizmet müdahalesini gerektiren sorunlar, okul sosyal hizmetinin kavramsal çerçevesi, sosyal hizmet uzmanlarının okullardaki işlevleri öğrenci, öğretmen ve aile odaklı sosyal hizmet müdahalesi vb. konulara genelci sosyal hizmet yaklaşımıyla yer verilmesi, örnek vaka sunumları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. -
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 2
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 3
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 2
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 4
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster