| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
                    
                 
            
                
                    | 1 | Kuşak Kavramı ve Kuşak Sınıflamaları | K1 | 
            
                
                    | 2 | Hafta Kuşaklararası Dayanışma ve Önemi | K1 | 
            
                
                    | 3 | Aile İçinde Dayanışma ve Okul Temelli Dayanışma Modelleri | K2 | 
            
                
                    | 4 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma, Dayanışma ve Sosyal Hizmet | K3 | 
            
                
                    | 5 | Toplumla Sosyal Hizmet ve Dayanışma | K4 | 
            
                
                    | 6 | Toplumla Sosyal Hizmet: Dayanışma İçin İyi Uygulama Örnekleri | K5 BÖLÜM 1 | 
            
                
                    | 7 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Amacı ve Gerekçesi I | K5 BÖLÜM 2 | 
            
                
                    | 8 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Amacı ve Gerekçesi II | K5 BÖLÜM 3 | 
            
                
                    | 9 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Uygulanacağı Alan Tanıtımı | K5 BÖLÜM 4 | 
            
                
                    | 10 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Uygulama Alanı İçin Önemi | K5 BÖLÜM 5 | 
            
                
                    | 11 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Uygulanacağı Kurum Tanıtımı | K5 BÖLÜM 6 | 
            
                
                    | 12 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Kurum İçin Önemi | K5 BÖLÜM 7 | 
            
                
                    | 13 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Sınıf İçinde Sunulması | K5 BÖLÜM 8 | 
            
                
                    | 14 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma Planlama: Çalışmanın Sınıf İçinde Sunulması | K5 BÖLÜM 9 | 
            
                
            
            
        
                
            
                
                    | Ön Koşul | - | 
            
                
                    | Ders Dili | Türkçe | 
            
                
                    | Dersin Sorumlusu | Dr. Öğretim Üyesi Gülendam Akgül | 
            
                
                    | Dersi Verenler | - | 
            
                
                    | Ders Yardımcıları | - | 
            
                
                    | Kaynaklar | K1. Bayhan, V. (2014). Milenyum veya (Y) Kuşağı Gençliğinin Sosyolojik Bağlamı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2(2), 8-25. 
K2. Birleşmiş Milletler (UN), (2017). World Population Prospects: The 2017 Revision. https://www.un.org/development/desa/publications/world-population-prospects-the-2017-revision.html.
K3. Brudney, J. L., & Meijs, L. C. (2014). Models of volunteer management: Professional volunteer program management in social work. Human Service Organizations: Management, Leadership & Governance, 38(3), 297-309. 
K4. Derman, O. (2014). Niçin Nesiller Arası Yaklaşımlar? Gürkan Akçaer, Orhan Derman, Damla Güner ve Zeynep Tüzün (Editörler), Aktif Yaşam İçin Nesillerarası Etkileşim Modeli (s. 6-7). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi. 
K5. Devlet Planlama Teşkilatı (2007). Türkiye?de Yaşlıların Durumu Ve Yaşlanma Ulusal Eylem Planı. Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü. Ankara. | 
            
                
                    | Yardımcı Kitap | 1.	Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri. Ankara: SHUDER 
2.	Eren, V. ve Aydın, A. (2013). İçinde Hakan Acar, Nilüfer Negiz, Elvettin Akman (Yayına Haz.), Sosyal Politika ve Kamu Yönetimi Bileşenleriyle Sosyal Hizmet Temelleri ve Uygulama Alanları (s. 65- 80). Ankara: Maya Akademi Yayın Dağıtım Eğitim Danışmanlık. 
3.	Kalaycıoğlu, S. (2012). «Kuşaklararası Dayanışma ve Aktif Yaşlanma?, 18?24 Mart Yaşlılara Saygı Haftası: Kuşaklararası Dayanışma ve Aktif Yaşlanma Sempozyum Bildirileri, s. 51?58, 20?21 Mart 2012, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara Üniversitesi Yaşlılık Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi, Ankara. 
4.	Kars, Ö. (2013). Sivil Toplum Örgütlerinde Sosyal Hizmet. İçinde Hakan Acar, Nilüfer Negiz, Elvettin Akman (Yayına Haz.), Sosyal Politika ve Kamu Yönetimi Bileşenleriyle Sosyal Hizmet Temelleri ve Uygulama Alanları (s. 347-364). Ankara: Maya Akademi Yayın Dağıtım Eğitim Danışmanlık. 
5.	Özdemir, B., Yıldırım, F. ve Hablemitoğlu, Ş. (2015). Aktif Yaşlanma İçin Sağlık Okuryazarlığı. Filiz Yıldırım ve Alev Keser (Editörler), Sağlık Okuryazarlığı (s. 75-90). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. 
6.	Özmete, E. (2013). Modern Toplumda ?Yaşlı? Olmak: Aktif Yaşlanma ve Kuşaklararası Dayanışma İhtiyacı. Uluslararası Aile ve Sosyal Politikalar Zirvesi/ International Summit on Family and Social Policy.Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. 2-3 Ocak, Ankara-Rixos Grand Otel. 
7.	Öztürk, S. (2016). Ailelerde Nesiller Arası Normatif Dayanışma Araştırması. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Aile ve Tüketici Bilimleri Anabilim Dalı, Basılmamış Doktora Tezi, Ankara. | 
            
                
                    | Dersin Amacı | Aile içinde, okulda, insani hizmet örgütlerinde ve toplumda dayanışmanın önemi, insani hizmet örgütlerinde gönüllü çalışma planlama ve bu çalışmanın sosyal hizmet alanı, sosyal hizmet kurumları ve bu kurumlardan hizmet alan müracaatçılar için önemi konusunda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır. | 
            
                
                    | Dersin İçeriği | Ders kapsamında toplumla sosyal hizmet, dayanışma modelleri, uygulama örnekleri ve insani hizmet örgütlerinde çalışmaların planlanması yer almaktadır. | 
            
                
            
 
            
        
        
                
                    
                        |  | Program Yeterlilik Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                    
            
                
                    | 1 | Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. | - | 
            
                
                    | 2 | Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. | 3 | 
            
                
                    | 3 | Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. | 3 | 
            
                
                    | 4 | Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. | - | 
            
                
                    | 5 | Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. | - | 
            
                
                    | 6 | Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. | 3 | 
            
                
                    | 7 | Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. | 3 | 
            
                
                    | 8 | Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. | - | 
            
                
                    | 9 | Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. | 5 | 
            
                
                    | 10 | Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. | 4 |