ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    TOPLUMSAL DAYANIŞMA MODELLERİ SHB406 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Aile içinde, okulda, insani hizmet örgütünde ve toplumda dayanışmanın önemini anlar.
    2-İnsani hizmet örgütlerini tanır.
    3-İnsani hizmet örgütlerinden hizmet alan müracaatçıların sorunlarını tartışır.
    4-Birey, aile ve toplumu güçlendirmek için gönüllü çalışma yapmanın önemini açıklar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gülendam Akgül
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bayhan, V. (2014). Milenyum veya (Y) Kuşağı Gençliğinin Sosyolojik Bağlamı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2(2), 8-25. K2. Birleşmiş Milletler (UN), (2017). World Population Prospects: The 2017 Revision. https://www.un.org/development/desa/publications/world-population-prospects-the-2017-revision.html. K3. Brudney, J. L., & Meijs, L. C. (2014). Models of volunteer management: Professional volunteer program management in social work. Human Service Organizations: Management, Leadership & Governance, 38(3), 297-309. K4. Derman, O. (2014). Niçin Nesiller Arası Yaklaşımlar? Gürkan Akçaer, Orhan Derman, Damla Güner ve Zeynep Tüzün (Editörler), Aktif Yaşam İçin Nesillerarası Etkileşim Modeli (s. 6-7). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi. K5. Devlet Planlama Teşkilatı (2007). Türkiye?de Yaşlıların Durumu Ve Yaşlanma Ulusal Eylem Planı. Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü. Ankara.
    Yardımcı Kitap 1. Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri. Ankara: SHUDER 2. Eren, V. ve Aydın, A. (2013). İçinde Hakan Acar, Nilüfer Negiz, Elvettin Akman (Yayına Haz.), Sosyal Politika ve Kamu Yönetimi Bileşenleriyle Sosyal Hizmet Temelleri ve Uygulama Alanları (s. 65- 80). Ankara: Maya Akademi Yayın Dağıtım Eğitim Danışmanlık. 3. Kalaycıoğlu, S. (2012). «Kuşaklararası Dayanışma ve Aktif Yaşlanma?, 18?24 Mart Yaşlılara Saygı Haftası: Kuşaklararası Dayanışma ve Aktif Yaşlanma Sempozyum Bildirileri, s. 51?58, 20?21 Mart 2012, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara Üniversitesi Yaşlılık Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi, Ankara. 4. Kars, Ö. (2013). Sivil Toplum Örgütlerinde Sosyal Hizmet. İçinde Hakan Acar, Nilüfer Negiz, Elvettin Akman (Yayına Haz.), Sosyal Politika ve Kamu Yönetimi Bileşenleriyle Sosyal Hizmet Temelleri ve Uygulama Alanları (s. 347-364). Ankara: Maya Akademi Yayın Dağıtım Eğitim Danışmanlık. 5. Özdemir, B., Yıldırım, F. ve Hablemitoğlu, Ş. (2015). Aktif Yaşlanma İçin Sağlık Okuryazarlığı. Filiz Yıldırım ve Alev Keser (Editörler), Sağlık Okuryazarlığı (s. 75-90). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. 6. Özmete, E. (2013). Modern Toplumda ?Yaşlı? Olmak: Aktif Yaşlanma ve Kuşaklararası Dayanışma İhtiyacı. Uluslararası Aile ve Sosyal Politikalar Zirvesi/ International Summit on Family and Social Policy.Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. 2-3 Ocak, Ankara-Rixos Grand Otel. 7. Öztürk, S. (2016). Ailelerde Nesiller Arası Normatif Dayanışma Araştırması. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Aile ve Tüketici Bilimleri Anabilim Dalı, Basılmamış Doktora Tezi, Ankara.
    Dersin Amacı Aile içinde, okulda, insani hizmet örgütlerinde ve toplumda dayanışmanın önemi, insani hizmet örgütlerinde gönüllü çalışma planlama ve bu çalışmanın sosyal hizmet alanı, sosyal hizmet kurumları ve bu kurumlardan hizmet alan müracaatçılar için önemi konusunda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında toplumla sosyal hizmet, dayanışma modelleri, uygulama örnekleri ve insani hizmet örgütlerinde çalışmaların planlanması yer almaktadır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster