ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    TRAVMA PSİKOLOJİK DANIŞMANLIĞI SHB308 GÜZ-BAHAR 2+0 S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Travma kavramının tarihini ve kapsamını tartışır.
    2-Travmanın etkilerini ve travma ile ilişkili bozuklukları listeler.
    3-Travmada risk faktörlerini ve koruyucu faktörleri listeler.
    4-Travma, kayıp ve yas danışmanlığı yaklaşımlarını değerlendirir.
    5-Travma psikolojik danışmanlığının amacını ve ilkelerini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   67
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,23 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K2-BÖLÜM-2
    2 Travma kavramının tarihi, doğası ve kapsamı K2-BÖLÜM-1
    3 Travma türleri ve travmanın etkileri K2-BÖLÜM-1
    4 Travma ile ilişkili bozukluklar K2-BÖLÜM-17
    5 Travma, kırılganlık ve risk faktörleri K2-BÖLÜM-4
    6 Travmayla başa çıkma ve koruyucu faktörler K2-BÖLÜM-5
    7 İyileşme süreci K1-BÖLÜM-2
    8 Travma psikolojik danışmanlığının amacı ve ilkeleri K2-BÖLÜM-2
    9 Travma psikolojik danışmanlığı müdahale ve yaklaşımları K2-BÖLÜM-3
    10 Krize müdahale yaklaşımı K2-BÖLÜM-7
    11 Travmada değerlendirme K2-BÖLÜM-8
    12 Müdahale süreçleri K2-BÖLÜM-9
    13 Kayıp ve yas danışmanlığı yaklaşımları K3-BÖLÜM-2
    14 Travma psikolojik danışmanlığında etik K2-BÖLÜM-14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gülendam AKGÜL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Melis ERDENER, Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT, Öğr. Gör. Elvan ULUCAN ÖZKAN
    Kaynaklar K1. Herman, J. (2017). Travma ve iyileşme şiddetin sonuçları ev içi istismardan siyasi teröre. (5. Basım). Literatür Yayınları, İstanbul. K2. Savi Çakar, F. (2019). Travma psikolojik danışmanlığı. (1. Baskı). Pegem Akademi, Ankara. K3. Humphrey, K.M. (2017). Kayıp ve yas için danışmanlık becerileri. (1. Basım). Nobel Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencileri travma psikolojisi, travma psikolojik danışmanlığının amaçları, ilkeleri, travma ve yas psikolojik danışmanlığı yaklaşımları ve müdahale süreçleri konularında bilgilendirmek
    Dersin İçeriği Travma kavramı, travma türleri ve travmanın etkileri, travma sonrasında ortaya çıkan bozukluklar, koruyucu faktörler ve risk faktörleri, travma psikolojik danışmanlığında yaklaşımlar ve ilkeler, kayıp ve yas danışmanlığı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. -
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 1
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 3
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster