Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K2-BÖLÜM-2
|
2
|
Travma kavramının tarihi, doğası ve kapsamı
|
K2-BÖLÜM-1
|
3
|
Travma türleri ve travmanın etkileri
|
K2-BÖLÜM-1
|
4
|
Travma ile ilişkili bozukluklar
|
K2-BÖLÜM-17
|
5
|
Travma, kırılganlık ve risk faktörleri
|
K2-BÖLÜM-4
|
6
|
Travmayla başa çıkma ve koruyucu faktörler
|
K2-BÖLÜM-5
|
7
|
İyileşme süreci
|
K1-BÖLÜM-2
|
8
|
Travma psikolojik danışmanlığının amacı ve ilkeleri
|
K2-BÖLÜM-2
|
9
|
Travma psikolojik danışmanlığı müdahale ve yaklaşımları
|
K2-BÖLÜM-3
|
10
|
Krize müdahale yaklaşımı
|
K2-BÖLÜM-7
|
11
|
Travmada değerlendirme
|
K2-BÖLÜM-8
|
12
|
Müdahale süreçleri
|
K2-BÖLÜM-9
|
13
|
Kayıp ve yas danışmanlığı yaklaşımları
|
K3-BÖLÜM-2
|
14
|
Travma psikolojik danışmanlığında etik
|
K2-BÖLÜM-14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gülendam AKGÜL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Melis ERDENER, Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT, Öğr. Gör. Elvan ULUCAN ÖZKAN
|
Kaynaklar
|
K1. Herman, J. (2017). Travma ve iyileşme şiddetin sonuçları ev içi istismardan siyasi teröre. (5. Basım). Literatür Yayınları, İstanbul.
K2. Savi Çakar, F. (2019). Travma psikolojik danışmanlığı. (1. Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
K3. Humphrey, K.M. (2017). Kayıp ve yas için danışmanlık becerileri. (1. Basım). Nobel Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencileri travma psikolojisi, travma psikolojik danışmanlığının amaçları, ilkeleri, travma ve yas psikolojik danışmanlığı yaklaşımları ve müdahale süreçleri konularında bilgilendirmek
|
Dersin İçeriği
|
Travma kavramı, travma türleri ve travmanın etkileri, travma sonrasında ortaya çıkan bozukluklar, koruyucu faktörler ve risk faktörleri, travma psikolojik danışmanlığında yaklaşımlar ve ilkeler, kayıp ve yas danışmanlığı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
-
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
1
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
-
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
3
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
1
|