ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kuşaklararası İlişki SHB210 GÜZ-BAHAR 3+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Farklı kuşaklardan gelen bireylerin deneyimlerini ve değerlerini anlamak ve takdir etmek için gereken becerileri geliştirir.
    2-Farklı yaş gruplarından gelen insanlarla etkili iletişim kurar.
    3-Kuşaklararası çatışmaları çözümlemek için stratejiler geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sosyolojik Boyutları ve Farklılaşan Yönleriyle Kuşaklar-I K1-B1 (sf:1-18)
    2 Sosyolojik Boyutları ve Farklılaşan Yönleriyle Kuşaklar-II K1-B1 (sf:19-35)
    3 Kuşaklar sosyolojisi bağlamında kuşaklar arası ilişkiler-I K1-sf:41-46
    4 Kuşaklar Sosyolojisi Bağlamında Kuşaklar Arası İlişkiler-II K1-sf:47-50
    5 Yetişkin ebeveynler ve yetişkin çocukların kuşaklar arası ilişkileri-I K1-sf:51-65
    6 Yetişkin ebeveynler ve yetişkin çocukların kuşaklar arası ilişkileri-II K1-sf:65-80
    7 Kuşaklar arası kültürel aktarım-I K1-sf:81-84
    8 Kuşaklar arası kültürel aktarım-II K1-sf:85-88
    9 Yaşlılık perspektifinden kuşaklar arası ilişkide hak ve sorumluluk-I K1-sf:89-96
    10 Yaşlılık perspektifinden kuşaklar arası ilişkide hak ve sorumluluk-II K1-sf:97-110
    11 Kuşaklar arası dayanışmada yenilikçi bir uygulama: kuşaklar arası yaşam modeli-I K1-sf:111-118
    12 Kuşaklar arası dayanışmada yenilikçi bir uygulama: kuşaklar arası yaşam modeli-II K1-sf:119-126
    13 Covid-19 pandemi döneminde bebek patlaması kuşağının x ve y kuşaklarıyla etkileşiminde yaşanan dönüşüm K1- sf:127-140
    14 Covid 19 pandemi sürecinin z kuşağı üniversite öğrencilerinin sosyal yaşamı üzerindeki etkilerinin Maslow`un ihtiyaçlar kuramı çerçevesinden analizi K1-sf:141-159
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. H. Miray SÜMER DODUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ceylan H. (2022). Kuşaklararası İlişkiler. Nobel Yayınevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kuşaklararası ilişkiler dersinin amacı, farklı yaş gruplarından gelen insanlar arasında anlayış, takdir ve etkili iletişimi teşvik etmek ve kuşaklar arasındaki çatışmaların çözümünde stratejiler geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Kuşaklararası ilişkiler dersi, farklı yaş gruplarından gelen insanların deneyimlerini, iletişim becerilerini, değerlerini ve çatışmalarını anlama ve yönetme konularını kapsayan bir içeriği kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. -
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 3
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 4
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 3
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster