ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kuşaklararası İlişki SHB210 GÜZ-BAHAR 3+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kuşaklararası dayanışma teorilerini açıklar
    2-Kuşaklararası ilişkilerin buyutlarını tanımlar
    3-Kuşaklararası dayanışma program ve politikalarını analiz eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   103
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,43 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kuşaklararası Dayanışma Teorileri K1-K2
    2 Kuşaklararası Dayanışmayı Belirleyen Kavramsal Boyut K1-K2
    3 Kuşaklar ve Kuşak Kimliği K1-K2
    4 Kuşaklararası İlişkilerin Boyutları K1-K2
    5 Yapısal Dayanışma K1-K2
    6 Duygusal Dayanışma K1-K2
    7 Normatif Dayanışma K1-K2
    8 Uzlaşımsal Dayanışma K1-K2
    9 İşlevsel Dayanışma K1-K2
    10 İlişkisel Dayanışma K1-K2
    11 Kuşaklararası Farklılaşma(X,Y,Z Kuşağı) K3
    12 Gruplararası Yaklaşım K3
    13 Sosyal ve Bireysel Etki K3
    14 Kuşaklararası Dayanışma Program ve Politikaları K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Elvan ULUCAN ÖZKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Özmete, E. (2017). Türkiye?de Kuşaklararası Dayanışmanın Değerlendirilmesi Projesi: Bilgi Notu. Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara. K2. Lüscher, K., Hoff, A., Klimczuk, A., Lamura, G., Renzi, M., de Salles Oliveira, P., ... & Veress, E. (2016). Kuşaklar, Kuşaklararası Ilişkiler, Kuşak Politikasi. Çok Dilli Bir Rehber. K.3. Göksel, A., & Güneş, G. (2017). Kuşaklar arasi farklılaşma: X ve Y kuşaklarının örgütsel sessizlik davranışı bağlamında analizi. Gazi Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultesi Dergisi, 19(3), 807.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kuşaklararası ilişkilerin kavram ve modelleri çerçevesinde kuşaklararası dayanışma program ve politikaları hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Kuşaklararası dayanışma teorileri, Kuşak ve kuşak kimliği, Kuşaklararası ilişkilerin boyutları, Kuşaklararası farklılaşma, Gruplararası yaklaşım, Kuşaklararası dayanışma program ve politikaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. -
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 1
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 4
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 3
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 2
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 2
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster