ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kuşaklararası İlişki SHB210 GÜZ-BAHAR 3+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kuşaklar arası ilişkiler ve kuşaklar arası iletişim kuramlarını açıklar.
    2-Kuşaklar arası dayanışmanın boyutlarını tanımlar.
    3-Türkiye`deki kuşaklar arası dayanışmayı analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   103
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,43 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kuşaklar ve Kuşak Kimliği K1 (TAMAMI)
    2 Kuşaklararası İlişkilerin Boyutları K2 B2
    3 Kuşaklararası ilişkilere kuramsal yaklaşım: Yaşam boyu gelişim yaklaşımı K3 (TAMAMI)
    4 Kuşaklararası ilişkilere kuramsal yaklaşım: Gruplararası İlişkiler ve Sosyal kimlik yaklaşımı K12(TAMAMI)
    5 Kuşaklararası iletişime kuramsal yaklaşımlar K5 (TAMAMI)
    6 Kuşaklararası ilişkilerde sistem yaklaşımı K13 (TAMAMI)
    7 Aile değişim modeli çerçevesinde kuşaklararası ilişkiler K11(TAMAMI)
    8 Yetişkin çocuk ve yaşlı ebeveyn ilişkileri K8 B3, K9 B16, YK1
    9 Büyük ebeveynler ile ilişkiler K8 B3, K9 B16
    10 Kuşaklararası dayanışma modelleri K10 B1
    11 Aktif yaşlanma ve kuşaklararası dayanışma K10 B1
    12 Türkiye?de kuşaklararası dayanışmanın değerlendirilmesi K10 B3, K14 (TAMAMI)
    13 Kuşak çatışmaları K7 B1
    14 Kuşaklararası İletişimde yeni iletişim teknolojilerinin rolü K6 (TAMAMI)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gülendam Akgül
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Göksel, A., & Güneş, G. (2017). Kuşaklar arasi farklılaşma: X ve Y kuşaklarının örgütsel sessizlik davranışı bağlamında analizi. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(3), 807-828. K2. Lüscher, K., Hoff, A., Klimczuk, A., Lamura, G., Renzi, M., de Salles Oliveira, P., ... & Canatan, A. (2016). Kuşaklar, Kuşaklar arası Ilişkiler, Kuşak Politikasi. Çok Dilli Bir Rehber. K3. Eryılmaz, A. (2011). Yaşam boyu gelişim yaklaşımı. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 3(1), 49-66. K4. Giles, H., & Baker, S. C. (2008). Communication accommodation theory. The international encyclopedia of communication. K5. Kılıç, N. P. (2018). Kuşaklararası iletişim: üniversite öğrencilerinin yaşlılarla iletişim biçimleri. Journal of International Social Research, 11(55), 1-12. K6. Becerikli, S. Y. (2013). Kuşaklararası iletişim açısından yeni iletişim teknolojilerinin kullanımı: ileri yaş grubu üzerine bir değerlendirme. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi( 44), 19-31. K7. Tezcan, M. (2017). Kuşaklar çatışması kuşaklararası ilişkiler eğitimi ve sosyolojisi. Anı yayınları. K8. Baran, G., (2016). Aile yaşam dinamiği (ss. 1-24). Ankara: Pelikan Yayıncılık. K9. Santrock, J.W. (2012). Yasam boyu gelişim (Çeviri Editörü: Galip Yüksel). Ankara: Nobel Publishing. K10.Özmete, E (2017). Türkiye?de Kuşaklararası Dayanışmanın Değerlendirilmesi Projesi: Bilgi Notu. Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara. http://yasam.ankara.edu.tr/wp-content/uploads/sites/259/2019/05/T%C3%9CRK%C4%B0YEde-ku%C5%9Faklararas%C4%B1-dayan%C4%B1%C5%9Fman%C4%B1n-de%C4%9Ferlendirilmesi-kitap.pdf K11. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, aile ve insan gelişimi: Kültürel psikoloji. Koç Üniversitesi. K12. Demirtaş, H. A. (2003). Sosyal kimlik kuramı, temel kavram ve varsayımlar. İletişim Araştırmaları,1(1),123-144. K13. Müftüler, H. G. Parsons Sistem Teorisi Açısından Kuşaklar Arası İlişkilerde Çatışma ve Dayanışma. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 3(2), 100-135. K14. Murakami, İ. Kuşaklar arası İlişkileri Sağlayacak Uygulamalar: Türkiye Ve Japonya Örnekler. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21(1), 295-308.
    Yardımcı Kitap YK.1 Tufan, İ., & Yazıcı, S. (2009). Yaşlılıkta Kuşaklar arası İlişkiler. Toplum ve Sosyal Hizmet, 20(1), 47-52.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı kuşaklar arası ilişkiler, iletişim, dayanışma ve çatışma kavramlarını farklı teorik perspektiflerden tanıtmaktır.
    Dersin İçeriği Ders içeriğinde kuşaklar arası ilişkiler, iletişim, dayanışma ve çatışma kavramları ve bu kavramları açıklayan farklı teoriler yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. -
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 1
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 4
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 3
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 2
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 2
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster