ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Disiplinler Arası Sanat Atölyesi IV RES416 BAHAR 2+1 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Proje temelli sanatsal uygulamalar için metin çalışmaları geliştirir.
    2-Resim, fotoğraf, video, enstalasyon, heykel gibi çağdaş disiplinler arasındaki ilişkileri analiz eder.
    3-Projelerin görsel olarak kurulma uygulamaları geliştirir.
    4-Özgün ve çağdaş bir proje geliştirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Bahar Başak Üstel Arı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aydoğan, K. E. Sanatta Disiplinlerarası bir Yaklaşım: Performans Sanatı. DergiPark: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/193371, 7 Nisan 2019. K2. Foster, H. Sanat-Mimarlık Kompleksi: Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği. e-skop: https://www.e-skop.com/duyuru/sanat-mimarlik-kompleksi-kuresellesme-caginda-sanat-mimarlik-ve-tasarimin-birligi/294 a6 Mayıs 2013. K3. Walker, K. (2017, 08 22). Sanatçı Bildirisi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/sanatci-bildirisi/3480 adresinden alındı. K4. Kennedy, R. Eleştirinin Rafa Kaldırıldığı Bir Çağda Hans Haacke Yolundan Şaşmıyor. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/elestirinin-rafa-kaldirildigi-bir-cagda-hans-haacke-yolundan-sasmiyor/2173 29 Ekim 2014. K5. Mullan, P. Sanat ve Fesat: Mark Lombardi?nin Ölüme Meydan Okuyan Hikâyeleri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/sanat-ve-fesat-mark-lombardinin-olume-meydan-okuyan-hik%c3%a2yeleri/3213, 27 Aralık 2016. K6. Lawless, K. Küresel Hafıza Endüstrisi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/kuresel-hafiza-endustrisi/4246 22 Aralık 2018. K7. Artun, A. Dada?nın Hakikati. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/dadanin-hakikati/3702 , 21 Şubat 2018 K8. Petsche, J. Özerk Olmanın Önemi: Sanat İçin Sanat İlkesini Marksist Bakışla Savunmak. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/ozerk-olmanin-onemi-sanat-icin-sanat-ilkesini-marksist-bakisla-savunmak/6 Haziran 2017. K9. Roelstraete, D. Meşguliyet: Sanatın Dayanılmaz Hafifliği Üzerine. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/mesguliyet-sanatin-dayanilmaz-hafifligi-uzerine/1548 , 8 Temmuz 2013. K10. Hito Steyerl Soruyor: "Müze Bir Savaş Alanı mıdır?". 2013, 10 05. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/hito-steyerl-soruyor-muze-bir-savas-alani-midir/1551 adresinden alındı. K11. Beech, D. (2018, 10 14). Sanat, Emek, Metalaşma . e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/sanat-emek-metalasma/3980 4 Ekim 2018. K12. Dada ve Sürrealizmin Öncülerinden Jean Arp?ın Geç Dönem Eserleri. (2014, 01 17). e-skop: http://www.e-skop.com/skopbulten/dada-ve-surrealizmin-onculerinden-jean-arpin-gec-donem-eserleri/1751 17 Ocak 20 2014. K13. Eagleton, T. Akla Karşı Deneyim: Batı Düşüncesinin Bitmeyen Teranesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/akla-karsi-deneyim-bati-dusuncesinin-bitmeyen-teranesi/1732 , 7 Ocak 2014. K14. Duncan, C. Ritüel Olarak Sanat Müzesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/rituel-olarak-sanat-muzesi/3950, 8 Ekim 2018.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Proje temelli sanat uygulamalarında resim ve resim dışındaki disiplinlerle ilişkili olarak güncel problemlerin ve çok katmanlı içeriklerin kullanılabileceği çağdaş sanat pratiklerinin öğrenilmesi Disiplin sınırlarının ortadan kaldırıldığı multidisipliner sanat formlarını anlama ve çözümleyebilme Disiplinler arası sanatsal çalışmalar yapabilme
    Dersin İçeriği Disiplinler arasılık ve çağdaş sanat ilişkisinin genel anlatımı, resim, heykel, fotoğraf, video, mimari ve edebiyat gibi disiplinler arasındaki sanatsal ilişkilerin değerlendirilmesi, proje tabanlı çalışma için problem tanımı ve metin hazırlama ve projenin tamamlanması bu dersin içeriğini oluşturur.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster