Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Disiplinlerarasılık ve çağdaş sanat ilişkisinin genel tanımı.
|
K1 Arapoğlu, F. (2019, 01 04). Disiplinlerarasılık, Coğrafi Kavramlar ve Sanatsal Bir Edim Olarak Yürümek . e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-disiplinlerarasilik-cografi-kavramlar-ve-sanatsal-bir-edim-olarak-yurumek/4296 adresinden alındı.
|
2
|
Resim, heykel, fotoğraf, video, mimarlık, edebiyat gibi disiplinler arasındaki sanatsal ilişkiler.
|
K2 Şahiner, R. (2015, 02 20). Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi: Çağdaş Kuramlar ve Güncel Tartışmalar. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-sanatta-temsiliyet-krizi-cagdas-kuramlar-ve-guncel-tartismalar/2326 adresinden alındı.
|
3
|
Proje tabanlı çalışma için problem tanımı ve metin hazırlama
|
K3 Dereli, H. C. (2014, 08 08). Damien Hirst ve Emlak Sanatçılığı. e-skop: http://www.e-skop.com/skopbulten/damien-hirst-ve-emlak-sanatciligi/2073usg=AOvVaw1u3nFigVYzfRb6ltmPKbsy adresinden alındı.
|
4
|
Proje metninin kavram-metin-resme hazırlanması.
|
K4 Artaud, A. (2013, 03 23). Açık Bir Dilde Manifesto. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/pasajlar-acik-bir-dilde-manifesto/1201 adresinden alındı.
|
5
|
Proje için uygun disiplinin ve olanakların belirlenmesi.
|
K5 Esanu, O. (2013, 09 22). Neoliberal Dönemde Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi IV: Eserden ?Proje?ye, Sanatçıdan ?Girişimci?ye. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/neoliberal-donemde-cagdas-sanatin-orgutlenmesi-iv-eserden-%E2%80%9Cproje%E2%80%9Dye-sanatcidan-%E2%80%9Cgirisimci%E2%80%9Dye/1502 adresinden alındı.
|
6
|
Materyal arama ve seçme - kullanılacak tekniklerin belirlenmesi.
|
K6 Koç, E. (2019, 06 13). Anselm Kiefer: Sanatının Anlam ve Biçimlendirme Kaynakları. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-anselm-kiefer-sanatinin-anlam-ve-bicimlendirme-kaynaklari/5114 adresinden alındı.
|
7
|
Materyal arama ve seçme - kullanılacak tekniklerin belirlenmesi.
|
K7 Fırat, B. Ö. (2012, 11 23). Hayal Gücü Olmadan Özgürleşme Olmaz! e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/hayal-gucu-olmadan-ozgurlesme-olmaz/977 adresinden alındı.
|
8
|
Özgün bir disiplinlerarası proje oluşturma.
|
K8 Han, B.-C. (2018, 04 10). Kopyalar ve Özgünler. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/kopyalar-ve-ozgunler/3749 adresinden alındı.
|
9
|
Malzemelerin ve disiplinlerin projeye uyarlanması
|
K9 Ufuk Kılıç. (2016, 09 16). Kurt Schwitters: Merz Dada. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/dadanin-100-yili-kurt-schwitters-merz-dada/3073 adresinden alındı.
|
10
|
Projenin taslağının hazırlanması.
|
K10 Berk, E. (2018, 03 21). Halk Zevki ve Zevksizlik Arasında: Bir Kitsch Sosyolojisine Doğru. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/halk-zevki-ve-zevksizlik-arasinda-bir-kitsch-sosyolojisine-dogru/3728 adresinden alındı.
|
11
|
Projenin taslağının uygulanması.
|
K11 Morkoç, M. (2016, 03 02). Sanat Nesnesi ve Mekân İlişkisi Üzerine Uygulamalar. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-sanat-nesnesi-ve-mek%C3%A2n-iliskisi-uzerine-uygulamalar/2836 adresinden alındı.
|
12
|
Projenin tamamlanması.
|
K12 Bir Gökdelen Efsanesi: Torre David. (2014, 08 06). e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/bir-gokdelen-efsanesi-torre-david/2070 adresinden alındı.
|
13
|
Bitmiş projenin yorumlanması ve eleştiri süreci
|
K13 Taburoğlu, Ö. (2019, 08 13). Gelmeyen Varlık: Beckett Anlatılarında Sonsuz Bekleyiş. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/gelmeyen-varlik-beckett-anlatilarinda-sonsuz-bekleyis/5424 adresinden alındı.
|
14
|
Projenin yorumlanması ve eleştirilmesi.
|
K14 Stallabrass, J. (2017, 11 21). Elit Sanat, Popülizm ve Eleştiri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/elit-sanat-populizm-ve-elestiri/3591 adresinden alındı.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doktor Öğretim Üyesi Kerem Güman
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Arapoğlu, F. (2019, 01 04). Disiplinlerarasılık, Coğrafi Kavramlar ve Sanatsal Bir Edim Olarak Yürümek. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-disiplinlerarasilik-cografi-kavramlar-ve-sanatsal-bir-edim-olarak-yurumek/4296 adresinden alındı.
K2 Şahiner, R. (2015, 02 20). Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi: Çağdaş Kuramlar ve Güncel Tartışmalar. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-sanatta-temsiliyet-krizi-cagdas-kuramlar-ve-guncel-tartismalar/2326 adresinden alındı.
K3 Dereli, H. C. (2014, 08 08). Damien Hirst ve Emlak Sanatçılığı. e-skop: http://www.e-skop.com/skopbulten/damien-hirst-ve-emlak-sanatciligi/2073usg=AOvVaw1u3nFigVYzfRb6ltmPKbsy adresinden alındı.
K4 Artaud, A. (2013, 03 23). Açık Bir Dilde Manifesto. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/pasajlar-acik-bir-dilde-manifesto/1201 adresinden alındı.
K5 Esanu, O. (2013, 09 22). Neoliberal Dönemde Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi IV: Eserden ?Proje?ye, Sanatçıdan ?Girişimci?ye. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/neoliberal-donemde-cagdas-sanatin-orgutlenmesi-iv-eserden-%E2%80%9Cproje%E2%80%9Dye-sanatcidan-%E2%80%9Cgirisimci%E2%80%9Dye/1502 adresinden alındı.
K6 Koç, E. (2019, 06 13). Anselm Kiefer: Sanatının Anlam ve Biçimlendirme Kaynakları. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-anselm-kiefer-sanatinin-anlam-ve-bicimlendirme-kaynaklari/5114 adresinden alındı.
K7 Fırat, B. Ö. (2012, 11 23). Hayal Gücü Olmadan Özgürleşme Olmaz! e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/hayal-gucu-olmadan-ozgurlesme-olmaz/977 adresinden alındı.
K8 Han, B.-C. (2018, 04 10). Kopyalar ve Özgünler. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/kopyalar-ve-ozgunler/3749 adresinden alındı.
K9 Ufuk Kılıç. (2016, 09 16). Kurt Schwitters: Merz Dada. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/dadanin-100-yili-kurt-schwitters-merz-dada/3073 adresinden alındı.
K10 Berk, E. (2018, 03 21). Halk Zevki ve Zevksizlik Arasında: Bir Kitsch Sosyolojisine Doğru. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/halk-zevki-ve-zevksizlik-arasinda-bir-kitsch-sosyolojisine-dogru/3728 adresinden alındı.
K11 Morkoç, M. (2016, 03 02). Sanat Nesnesi ve Mekân İlişkisi Üzerine Uygulamalar. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-sanat-nesnesi-ve-mek%C3%A2n-iliskisi-uzerine-uygulamalar/2836 adresinden alındı.
K12 Bir Gökdelen Efsanesi: Torre David. (2014, 08 06). e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/bir-gokdelen-efsanesi-torre-david/2070 adresinden alındı.
K13 Taburoğlu, Ö. (2019, 08 13). Gelmeyen Varlık: Beckett Anlatılarında Sonsuz Bekleyiş. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/gelmeyen-varlik-beckett-anlatilarinda-sonsuz-bekleyis/5424 adresinden alındı.
K14 Stallabrass, J. (2017, 11 21). Elit Sanat, Popülizm ve Eleştiri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/elit-sanat-populizm-ve-elestiri/3591 adresinden alındı.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Erdim Öztokat (2009) Disiplinler Arası Ortam ve Yöntem Sorunları, İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yay.
YK2 Hal Foster (2009) Gerçeğin Geri Dönüşü. İstanbul: AyrıntıYayınları
YK3 Jacques Ranciere (2008) Görüntülerin Yazgısı, (Çev: Aziz Ufuk Kılıç)İstanbul: Versus Yayınları
YK4 Nicolas Bourriaud (2005) İlişkisel Estetik (Çev: Saadet Özen) İstanbul: Bağlam Yayınları
YK5 Nicolas Bourriaud (2004) Postprodüksiyon (Çev: Neriman Saybaşılı) İstanbul: Bağlam Yayınları
|
Dersin Amacı
|
Proje temelli sanat uygulamalarında resim ve resim dışındaki disiplinlerle ilişkili olarak güncel problemlerin ve çok katmanlı içeriklerin kullanılabileceği çağdaş sanat pratiklerinin öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Disiplin sınırlarının ortadan kaldırıldığı multidisipliner sanat formlarını anlama ve çözümleyebilme bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
3
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
3
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
5
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
5
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
3
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
3
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
4
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
3
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|