ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Disiplinler Arası Sanat Atölyesi II RES308 BAHAR 1+2 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Proje temelli sanatsal uygulamalar için metin çalışmaları geliştirir.
    2-Resim, fotoğraf, video, enstalasyon, heykel gibi çağdaş disiplinler arasındaki ilişkileri analiz eder.
    3-Projelerin görsel olarak kurulma uygulamaları yapar.
    4-Özgün ve çağdaş bir proje üretme, projeyi metinsel olarak çözümlemeyi geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler20166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Disiplinlerarasılık ve çağdaş sanat ilişkisinin genel tanımı. K1 Arapoğlu, F. (2019, 01 04). Disiplinlerarasılık, Coğrafi Kavramlar ve Sanatsal Bir Edim Olarak Yürümek . e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-disiplinlerarasilik-cografi-kavramlar-ve-sanatsal-bir-edim-olarak-yurumek/4296 adresinden alındı.
    2 Resim, heykel, fotoğraf, video, mimarlık, edebiyat gibi disiplinler arasındaki sanatsal ilişkiler. K2 Şahiner, R. (2015, 02 20). Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi: Çağdaş Kuramlar ve Güncel Tartışmalar. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-sanatta-temsiliyet-krizi-cagdas-kuramlar-ve-guncel-tartismalar/2326 adresinden alındı.
    3 Proje tabanlı çalışma için problem tanımı ve metin hazırlama K3 Dereli, H. C. (2014, 08 08). Damien Hirst ve Emlak Sanatçılığı. e-skop: http://www.e-skop.com/skopbulten/damien-hirst-ve-emlak-sanatciligi/2073usg=AOvVaw1u3nFigVYzfRb6ltmPKbsy adresinden alındı.
    4 Proje metninin kavram-metin-resme hazırlanması. K4 Artaud, A. (2013, 03 23). Açık Bir Dilde Manifesto. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/pasajlar-acik-bir-dilde-manifesto/1201 adresinden alındı.
    5 Proje için uygun disiplinin ve olanakların belirlenmesi. K5 Esanu, O. (2013, 09 22). Neoliberal Dönemde Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi IV: Eserden ?Proje?ye, Sanatçıdan ?Girişimci?ye. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/neoliberal-donemde-cagdas-sanatin-orgutlenmesi-iv-eserden-%E2%80%9Cproje%E2%80%9Dye-sanatcidan-%E2%80%9Cgirisimci%E2%80%9Dye/1502 adresinden alındı.
    6 Materyal arama ve seçme - kullanılacak tekniklerin belirlenmesi. K6 Koç, E. (2019, 06 13). Anselm Kiefer: Sanatının Anlam ve Biçimlendirme Kaynakları. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-anselm-kiefer-sanatinin-anlam-ve-bicimlendirme-kaynaklari/5114 adresinden alındı.
    7 Materyal arama ve seçme - kullanılacak tekniklerin belirlenmesi. K7 Fırat, B. Ö. (2012, 11 23). Hayal Gücü Olmadan Özgürleşme Olmaz! e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/hayal-gucu-olmadan-ozgurlesme-olmaz/977 adresinden alındı.
    8 Özgün bir disiplinlerarası proje oluşturma. K8 Han, B.-C. (2018, 04 10). Kopyalar ve Özgünler. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/kopyalar-ve-ozgunler/3749 adresinden alındı.
    9 Malzemelerin ve disiplinlerin projeye uyarlanması K9 Ufuk Kılıç. (2016, 09 16). Kurt Schwitters: Merz Dada. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/dadanin-100-yili-kurt-schwitters-merz-dada/3073 adresinden alındı.
    10 Projenin taslağının hazırlanması. K10 Berk, E. (2018, 03 21). Halk Zevki ve Zevksizlik Arasında: Bir Kitsch Sosyolojisine Doğru. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/halk-zevki-ve-zevksizlik-arasinda-bir-kitsch-sosyolojisine-dogru/3728 adresinden alındı.
    11 Projenin taslağının uygulanması. K11 Morkoç, M. (2016, 03 02). Sanat Nesnesi ve Mekân İlişkisi Üzerine Uygulamalar. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-sanat-nesnesi-ve-mek%C3%A2n-iliskisi-uzerine-uygulamalar/2836 adresinden alındı.
    12 Projenin tamamlanması. K12 Bir Gökdelen Efsanesi: Torre David. (2014, 08 06). e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/bir-gokdelen-efsanesi-torre-david/2070 adresinden alındı.
    13 Bitmiş projenin yorumlanması ve eleştiri süreci K13 Taburoğlu, Ö. (2019, 08 13). Gelmeyen Varlık: Beckett Anlatılarında Sonsuz Bekleyiş. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/gelmeyen-varlik-beckett-anlatilarinda-sonsuz-bekleyis/5424 adresinden alındı.
    14 Projenin yorumlanması ve eleştirilmesi. K14 Stallabrass, J. (2017, 11 21). Elit Sanat, Popülizm ve Eleştiri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/elit-sanat-populizm-ve-elestiri/3591 adresinden alındı.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Kerem Güman
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Arapoğlu, F. (2019, 01 04). Disiplinlerarasılık, Coğrafi Kavramlar ve Sanatsal Bir Edim Olarak Yürümek. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-disiplinlerarasilik-cografi-kavramlar-ve-sanatsal-bir-edim-olarak-yurumek/4296 adresinden alındı. K2 Şahiner, R. (2015, 02 20). Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi: Çağdaş Kuramlar ve Güncel Tartışmalar. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-sanatta-temsiliyet-krizi-cagdas-kuramlar-ve-guncel-tartismalar/2326 adresinden alındı. K3 Dereli, H. C. (2014, 08 08). Damien Hirst ve Emlak Sanatçılığı. e-skop: http://www.e-skop.com/skopbulten/damien-hirst-ve-emlak-sanatciligi/2073usg=AOvVaw1u3nFigVYzfRb6ltmPKbsy adresinden alındı. K4 Artaud, A. (2013, 03 23). Açık Bir Dilde Manifesto. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/pasajlar-acik-bir-dilde-manifesto/1201 adresinden alındı. K5 Esanu, O. (2013, 09 22). Neoliberal Dönemde Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi IV: Eserden ?Proje?ye, Sanatçıdan ?Girişimci?ye. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/neoliberal-donemde-cagdas-sanatin-orgutlenmesi-iv-eserden-%E2%80%9Cproje%E2%80%9Dye-sanatcidan-%E2%80%9Cgirisimci%E2%80%9Dye/1502 adresinden alındı. K6 Koç, E. (2019, 06 13). Anselm Kiefer: Sanatının Anlam ve Biçimlendirme Kaynakları. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-anselm-kiefer-sanatinin-anlam-ve-bicimlendirme-kaynaklari/5114 adresinden alındı. K7 Fırat, B. Ö. (2012, 11 23). Hayal Gücü Olmadan Özgürleşme Olmaz! e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/hayal-gucu-olmadan-ozgurlesme-olmaz/977 adresinden alındı. K8 Han, B.-C. (2018, 04 10). Kopyalar ve Özgünler. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/kopyalar-ve-ozgunler/3749 adresinden alındı. K9 Ufuk Kılıç. (2016, 09 16). Kurt Schwitters: Merz Dada. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/dadanin-100-yili-kurt-schwitters-merz-dada/3073 adresinden alındı. K10 Berk, E. (2018, 03 21). Halk Zevki ve Zevksizlik Arasında: Bir Kitsch Sosyolojisine Doğru. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/halk-zevki-ve-zevksizlik-arasinda-bir-kitsch-sosyolojisine-dogru/3728 adresinden alındı. K11 Morkoç, M. (2016, 03 02). Sanat Nesnesi ve Mekân İlişkisi Üzerine Uygulamalar. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-sanat-nesnesi-ve-mek%C3%A2n-iliskisi-uzerine-uygulamalar/2836 adresinden alındı. K12 Bir Gökdelen Efsanesi: Torre David. (2014, 08 06). e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/bir-gokdelen-efsanesi-torre-david/2070 adresinden alındı. K13 Taburoğlu, Ö. (2019, 08 13). Gelmeyen Varlık: Beckett Anlatılarında Sonsuz Bekleyiş. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/gelmeyen-varlik-beckett-anlatilarinda-sonsuz-bekleyis/5424 adresinden alındı. K14 Stallabrass, J. (2017, 11 21). Elit Sanat, Popülizm ve Eleştiri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/elit-sanat-populizm-ve-elestiri/3591 adresinden alındı.
    Yardımcı Kitap YK1 Erdim Öztokat (2009) Disiplinler Arası Ortam ve Yöntem Sorunları, İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yay. YK2 Hal Foster (2009) Gerçeğin Geri Dönüşü. İstanbul: AyrıntıYayınları YK3 Jacques Ranciere (2008) Görüntülerin Yazgısı, (Çev: Aziz Ufuk Kılıç)İstanbul: Versus Yayınları YK4 Nicolas Bourriaud (2005) İlişkisel Estetik (Çev: Saadet Özen) İstanbul: Bağlam Yayınları YK5 Nicolas Bourriaud (2004) Postprodüksiyon (Çev: Neriman Saybaşılı) İstanbul: Bağlam Yayınları
    Dersin Amacı Proje temelli sanat uygulamalarında resim ve resim dışındaki disiplinlerle ilişkili olarak güncel problemlerin ve çok katmanlı içeriklerin kullanılabileceği çağdaş sanat pratiklerinin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği Disiplin sınırlarının ortadan kaldırıldığı multidisipliner sanat formlarını anlama ve çözümleyebilme bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir. 3
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir. -
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 3
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir. -
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. -
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir. 5
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir. 5
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. 3
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. -
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir. 3
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. -
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 4
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. 3
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster