ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Reklam Analizi GRA303 GÜZ 3+1 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Reklam ve reklamcılığa ilişkin kavramsal, plastik ve estetik bilgileri tanımlayabilme.
    2-Reklamın tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.
    3-Reklam ve reklamcılık ile ilgili geçmiş ve güncel, yerel ve evrensel tasarım üslupları hakkında fikir sahibi olma
    4-Reklamın farklı dönemlerdeki ele alınış biçimlerini karşılaştırarak değerlendirebilme
    5-Reklamın üretim aşamaları hakkında bilgi sahibi olma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Rasim SARIKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar R1. Sarıkaya, R. (2012). Reklam Analizi Ders Notları. R2. Batı, Uğur. (2010). Reklamın Dili. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1. Atilla Aksoy, Yeni Reklamcılık , Bilgi Üniversitesi Yayınları YK2. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları
    Dersin Amacı Reklam ve relamcılıkla ilgili kuramsal ve estetik bilginin edinilmesi ile reklama yönelik grafik tasarım üretilerinin biçimsel ve içeriksel açıdan analiz ve eleştirisini yapabilme, geçmiş ve güncel reklamcılık anlayışlarını karşılaştırmalı olarak inceleyip yorumlayabilme ve bu bilgi, beceriyi kullanarak çağdaş, özgün ve yaratıcı reklam fikirleri üretebilme
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında öğrencilerin reklamın iletişimini yaptığı ürünün/hizmetin, hedef kitlenin, görsel ve sözel unsurlar ile iletilen çeşitli mesajlarının kuramsal reklam analizi tekniklerine göre incelemeleri sağlanır. Göstergebilimsel çözümleme ile öğrencinin bu alanda eleştirel bir bakış açısı kazanması amaçlanır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster