ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarımda Fotoğraf Uygulamaları GRA418 BAHAR 2+1 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fotoğrafı sadece fotoğraf olarak değerlendirmenin dışında onu tasarımın bir öğesi olarak uygulamalarında kullanır.
    2-Görüntü işleme yazılımlarını kullanarak fotoğraf üzerinde manipülasyonlar yapar.
    3-Genel grafik tasarım bilgilerini kullanarak, manipüle ettiği fotoğrafları illüstrasyon, tipografi gibi tasarımın diğer öğeleriyle sentezleyerek etkili tasarımlar oluşturur.
    4-Çektiği bir fotoğrafı hiç manipüle etmeden olduğu gibi kullanarak da foto-grafik bir görüntü oluşturur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)8756
    Ödevler02510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğrencilerle tanışma, ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi
    2 Dönem boyunca yapılacak projelerin belirlenmesi ve ilk proje konusuna başlangıç
    3 Sayısal ortamda Exlibris çalışması. Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi. Çalışmada kullanılacak fotoğrafların belirlenmesi.
    4 Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması
    5 Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim
    6 Plak kapağı tasarımı. Proje ile ilgili ilk araştırmaların yapılarak üzerinde çalışılacak olan albümün belirlenmesi.
    7 Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi. Çalışmada kullanılacak fotoğrafların belirlenmesi.
    8 Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması
    9 Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim
    10 Film afişi tasarımı. Proje ile ilgili ilk araştırmaların yapılarak üzerinde çalışılacak olan film afişinin belirlenmesi.
    11 Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi. Çalışmada kullanılacak fotoğrafların belirlenmesi.
    12 Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması
    13 Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim
    14 Dönem boyunca elde edilen çalışmalar üzerine genel değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör. Rasim Sarıkaya
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Dijital Dünyada Fotoğraf; Faruk Akbaş:Say Yayınları K2. 100 Soruda Dijital Fotoğraf; Özer Kanburoğlu:Say Yayınları K3. Fotoğraf Nedir?; Çerkes Karadağ: Öteki Yayınevi , Yaratıcı Fotoğraf Dizisi
    Yardımcı Kitap K4. Tüm Yönleriyle Mimari Fotoğraf; Özer Kanburoğlu: Say Yayınları
    Dersin Amacı Fotoğrafın fotoğrafçının fotoğrafı olmadığını, tasarlayanın bir malzemesi olduğunu, onun bizi değil de bizim onu yönlendirdiğimiz,grafik tasarımın diğer unsurları tipografi,illüstrasyon gibi bir malzeme olduğunu anlatmak.. Etkili bir tasarım için bazen dekupe ettiğimiz, bazen kendisinden iyice uzaklaştırıp `illüstre` ettiğimiz, bazen tipografinin içine gömdüğümüz, bazen ise olduğu gibi kullandığımız bir malzeme olduğunu anlatmak. Sonuçta nasıl kullanırsak kullanalım fotoğrafın artık fotoğraf olmadığını, onun artık grafik ürünün değerlerine hizmet eden bir unsur olduğunu, bu nedenle fotoğrafa da aynen tipografi ve fontlara hakim olduğumuz gibi hakim olmamız gerektiğini hatırlatmak.
    Dersin İçeriği Fotoğrafın farklı tasarım alanlarında kullanılmasına dönük problemlerin çözümü. Farklı kullanım alanları için tasarım ilkeleri ışığında fotograf uygulamalarının yapılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir 2
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir 4
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir 4
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir 2
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahip tir 3
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir -
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir 2
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir 3
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir 4
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir 2
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir 3
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir 3
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 3
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster