ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dijital İllüstrasyon GRA423 GÜZ 1+3 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dijital tabletin kullanımı ile ilgili çalışma yapar.
    2-Dijital renk yönetimini ve renk paleti oluşturur.
    3-Dijital fırçaları oluşturmayı ve bu fırçalarla efektif biçimler, lekeler ve etkiler oluşturur.
    4-Dijital illüstrasyon teknikleri ile organik ve mekanik dokular elde eder ve çizimler oluşturur.
    5-Resimleme ve tipografi kullanımı hakkında deneyim elde eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2021020
    Proje3021020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dijital illüstrasyon alanları ile ilgili anlatım.
    2 Dijital tablet ile çizim egzersizleri yapma ve öğrencilerin araştırma çalışmaları
    3 Organik nesne örnek alınarak çizim çalışmaları
    4 Dijital ortamda uygulamak üzere proje konuları hakkında hazırlık
    5 Bir oyun, animasyon ya da çizgi-roman için hikaye içeriği oluşumu
    6 Bir oyun, animasyon ya da çizgi-roman projesi için karakter setleri oluşumu
    7 Bir oyun, animasyon ya da çizgi-roman projesi için karakterlerin taslak çizimleri
    8 animasyon ya da çizgi-roman projesi için sahne tasarımları1
    9 animasyon ya da çizgi-roman projesi için sahne tasarımlarını renklenmesi
    10 animasyon ya da çizgi-roman projesi için sahne tasarımları 2
    11 animasyon ya da çizgi-roman projesi için sahne tasarımlarına ait gerekli düzenleme
    12 animasyon ya da çizgi-roman projesi için sahne tasarımlarına ait yan unsurları projeye dahil etme.
    13 Bir oyun, animasyon ya da çizgi-roman projesini basım ve yayını
    14 Bir oyun, animasyon ya da çizgi-roman projelerinin sonuç görünümü
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serkan Vural
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Şadi Karaşahinoğlu
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap - Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. - Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. - Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. - Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. - Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012
    Dersin Amacı Bu derste ileri dijital illüstrasyon teknikleri üzerinde durularak, organik ve mekanik olarak iki ana alanda resimlemeler üzerinde çalışmak. Çağımızda çok sık olarak kullanılan dijital çizim teknikleri ile çeşitli uygulama çalışmalarını üretmek. Piksel ve vektör tabanlı programlarda karakter tasarımı, editoryal, moda ve bilim illüstrasyonları oluşturma becerisini kazandırmak ve bu illüstrasyon tekniğinin grafik ürüne dönüştürmek.
    Dersin İçeriği - Teorik araştırma ve sunum çalışma - Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri araştırma. - Karakter tasarım projesi yapma. - Öğrencilerin uzmanlık alanlarına yönelik illüstrasyon çalışmaları yapma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir 4
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir -
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir -
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir 5
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahip tir 4
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir 4
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir -
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir -
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir -
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir 3
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme -
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster