ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanatsal Seramik Atölye I SER203 GÜZ 3+2 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Atölye çalışma kurallarına ve alışkanlığını tanır
    2-Temel malzeme bilgisi ve teknik beceri kazanmış olur
    3-Temel şekillendirme yöntemleriyle, sağlam bir form ile estetik bir duyarlığın bir arada olduğu iki ve üç boyutlu çalışmalar üretebilme becerisini deneyimler
    4-Yapılan tasarıma göre şekillendirme yöntemlerini kullanabilir.
    5-Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirebilir.
    6-Edinilen bireysel bilgiden "yeniden üretim" yapma ve "kişisel bir dil`` tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 10000
    Toplam İş Yükü(Saat)   179
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,97 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel şekillendirme yöntemleriyle sanatsal bir ürününün ya da ürün grubunun tasarlanması
    2 Temel şekillendirme yöntemleriyle sanatsal bir ürününün ya da ürün grubunun yapılması
    3 Temel şekillendirme yöntemleriyle sanatsal bir ürününün ya da ürün grubunun yapılması
    4 Temel şekillendirme yöntemleriyle farklı bir sanatsal ürününün ya da ürün grubunun yapılması.
    5 Yapılan sanatsal ürünün yada ürün grubunun bisküvi pişirimlerinin yapılması
    6 Bisküvi pişirim sonrası çalışmanın sırlanması ve sırlı pişirimin uygulanması
    7 Taklide dayalı öğrenme: Hazır bir nesnenin, proporsiyonları korunarak, seramik çamuruyla yeniden üretilmesi ( Reprodüksiyon)
    8 Seçilen sanatsal objenin reprodüksüyonunun seramik çamurdan küçük ölçekli maketinin yapılması
    9 Seçilen sanatsal objenin orjinal proposiyonlarında reprodüksiyonuna başlanması
    10 Seçilen sanatsal objenin orjinal proposiyonlarında reprodüksiyonunun yapılması
    11 Seçilen sanatsal objenin orjinal proposiyonlarında reprodüksiyonunun yapılması
    12 Seçilen sanatsal objenin orjinal proposiyonlarında reprodüksiyonunun yapılması
    13 Yapılan çalışmanın bisküvi pişiriminin yapılması.
    14 Bisküvi pişirimi sonrası objenin sırlanması ve ikinci pişirimin yapılması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi R. Tan Buğra ÖZER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Peterson, Susan. Seramik Yapıyoruz. Karakalem Kitabevi. 240s, 2017.
    Yardımcı Kitap Sevim, Sibel. Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri. Yorum Sanat Yayınevi. 160s, 2015. Ros, Dolors. Dekoratif Teknikler. (Çev.: Feza Altuniç). İnkılâp Yayınevi. 143s, 2006. Cooper, Emmanuel. Seramik ve Çömlekçilik. (Çev.: Ömür Bakırer). Remzi Kitabevi. 93s, 1978.
    Dersin Amacı Öğrenciye temel şekillendirme yöntemleriyle, sağlam bir form ile estetik bir duyarlığın bir arada olduğu iki ve üç boyutlu çalışmalar üretebilme becerisini kazandırmak.
    Dersin İçeriği Öğrenciye temel şekillendirme yöntemleriyle, sağlam bir form ile estetik bir duyarlığın bir arada olduğu iki ve üç boyutlu çalışmalar üretebilme becerisini kazandırmaya yönelik uygulamalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat/tasarım alanını ana özellikleriyle tanır. 5
    2 Bir seramik nesne tasarlayabilir ve bunu uygulayabilir. 5
    3 Seramik üretimi için gerekli makine ve teçhizatı kullanabilir. 5
    4 Seramik hammaddelerini tanır, temel özelliklerini bilir ve bu özellikleri tasarımda ve uygulamada kullanabilir. 3
    5 Sanat tarihi, kültürü ve felsefesine ilişkin bilgi sahibidir. 2
    6 Sanat/seramik tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımları kullanabilir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster