ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarım ve Yaratıcılık SER211 GÜZ 2+2 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
    2-Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğinde olur.
    3-Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
    4-Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
    5-Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olur.
    6-Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
    7-Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklayabilecek yetkinlikte olur.
    8-Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunabilme yetkinliğine sahip olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler103412
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)35155
    Proje0000
    Laboratuar 512020
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   115
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,83 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tasarım nedir? Tasarımla ilgili araştırma yapılması
    2 Tasarımın tarihsel evrimi
    3 Tasarımda yaratıcı süreç
    4 Tasarımı ve yaratıcılığı etkileyen sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik faktörler
    5 Yaratıcılık nedir? Yaratıcı kişi kimdir? Yaratıcılığı geliştirme yöntemlerinin araştırılması
    6 Yaratıcılık neden ve hangi ihtiyaçtan doğar?
    7 Endüstri tasarımı nedir? Endüstri ürününde biçim sorunu ve estetik algı Endüstri tasarımı ilgili araştırma yapılması
    8 Endüstriyel ürün tasarlama Çizilen tasarıma devam edilmesi
    9 Tasarımın değerlendirilmesi ve verilen eleştiriler doğrultusunda tasarımın tekrar çizilmesi Eleştiriler doğrultusunda yeni tasarım çizilmesi
    10 Tasarım objesi ve sanat objesi tasarlama Çizilen tasarıma devam edilmesi
    11 Tasarımın değerlendirilmesi ve verilen eleştiriler doğrultusunda tasarımın tekrar çizilmesi Eleştiriler doğrultusunda yeni tasarım çizilmesi
    12 Meta estetiği ve moda
    13 Ergonomi
    14 Verilen tüm bilgiler doğrultusunda tasarım objesi ve sanat objesi çizimi Tasarım çizimi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Havva EKER AKTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Havva EKER AKTAŞ
    Kaynaklar Erhan, İ. Endüstri Tasarımında Kullanıcı Araç İlişkileri Açısından Görsel Bildirişim. İstanbul Devlet Sanatlar Akademisi Yayın No:84, Gürkök Uygur, T. Sanat Yaratıcı Sanat. Tekhne, 2014. Heskett, J. Tasarım. Dost Kitaplığı, 2013. Tunalı, İ. Tasarım Felsefesine Giriş. Yapı Endüstri Merkezi, 2002. Velioğlu, S. İnsan ve Yaratma Edimi. Türkiye iş Bankası Kültür Yayınları, 2000.
    Yardımcı Kitap Barnard,M. Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ütopya Yayınevi, 2002. Berger, J. Görme Biçimleri. Metis Yayıncılık, 2009. Foster, H. Tasarım ve Suç. İletişim Yayınları, 2004.
    Dersin Amacı Tasarım ve yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılık kuramlarının öğretilerek tasarım ve çizimlerle yaratıcılığın birleştirilmesini ve öğrencinin verilen bir problem karşısında özgün fikir üretme becerisini geliştirmeyi amaçlar.
    Dersin İçeriği Bu ders, öğrencinin tasarım süreci, farklı tasarım yöntemleri ve tasarım- yaratıcılık ilişkisi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceriyi kazanmasını sağlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat/tasarım alanını ana özellikleriyle tanır. 5
    2 Bir seramik nesne tasarlayabilir ve bunu uygulayabilir. 5
    3 Seramik üretimi için gerekli makine ve teçhizatı kullanabilir. 3
    4 Seramik hammaddelerini tanır, temel özelliklerini bilir ve bu özellikleri tasarımda ve uygulamada kullanabilir. 1
    5 Sanat tarihi, kültürü ve felsefesine ilişkin bilgi sahibidir. 3
    6 Sanat/seramik tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımları kullanabilir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster