ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanatsal Seramik Atölye VI SER402 BAHAR 5+3 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Atölye düzenini ve kurallarını tanır.
    2-Temel malzeme bilgisini ve teknik becerileri tanımlar.
    3-Temel şekillendirme yöntemleri ve estetik duyarlılıkla üç boyutlu çalışmalar yürütür.
    4-Tasarıma göre şekillendirme yöntemlerini kullanır.
    5-Özgün ve çağdaş sanatsal bir proje geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)149126
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 10515
    Toplam İş Yükü(Saat)   293
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,77 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yıl sonu sergisi ile ilgili çalışmaların belirlenmesi. Örnek bir konu üzerine çalışmalar. K3- Postmodernizm ve Yeni Kavramsalcılık.
    2 Konu ile ilgili yapılan örnek işlerin gösterilmesi. K3- Postmodern Dönemde Heykeller ve Nesneler.
    3 Konunun araştırılması ve eskiz çalışması. K3- Kültür, Kimlik, Anlatı: Kimlik Politikaları ve Sanat.
    4 Konu ile ilgili tasarım çizilmesi. K5- Estetik ve Değer.
    5 Tasarımların değerlendirilmesi. K2- Sanatta Aşkınlık ve İçkinlik.
    6 Maket çalışması ve seçilen tasarımın uygulama çalışması. K4- Kişisel İfade ve Üslup.
    7 Uygulama. K4- Seramik Sanatında Yönelimler.
    8 Uygulama Çalışması I. K1- Güncel Sanat Kavramı ve Türkiye`de Güncel Sanat Alanının Belirginleşmesi.
    9 Uygulama Çalışması II. Uygulama I. YK1- Ders notları.
    10 Işlerin kurumaya bırakılması ve rötuş I. Uygulama II. YK1- Ders notları.
    11 Işlerin kurumaya bırakılması ve rötuş II. Uygulama III. YK1- Ders notları.
    12 Bisküvi pişirimi. Uygulama IV. YK1- Ders notları.
    13 Sırlı Pişirim. K1- Sergileme. YK1- Ders notları.
    14 Çalışmaların Sergileme için hazırlanması. YK1- Ders notları.
    Ön Koşul Sanatsal Seramik Atölyesi V
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi R. Tan Buğra Özer
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Kayhan, F. (2019). Çağdaş Sanatta Seramiğin Yeri ve Sergileme, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir. K2 Worringer, W. (2017). Soyutlama ve Özdeşleyim, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. K3 Antmen, A. (2012). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul. K4 Terzi, Ö. (2019). Seramik Sanatında Kişisel İfadenin Oluşumu, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul. K5 Aykut, A. (2012). Sanat Eğitiminde Estetik, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. K6 Doğan, A.(2019). Sanat Akımlarının Seramik Sanat Yapıtlarına Etkis`, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale. K7 Akçe, H. (2015). Çağdaş Seramik Sanatında Saf Biçimsel İfade Arayışı, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1 Ders notları.
    Dersin Amacı Seramiğin sanatsal bağlamda kullanılmasını ve özgün seramik formlar ortaya konulmasını amaçlar.
    Dersin İçeriği Çağdaş sanat anlayışı ile seramik malzemeyi kullanarak, özgün, estetik sanatsal formlar ortaya koymak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat/tasarım alanını ana özellikleriyle tanıma. 5
    2 Bir seramik nesne tasarlar ve bunu uygulama. 5
    3 Seramik üretimi için gerekli makine ve teçhizatı kullanma. 4
    4 Seramik hammaddelerini tanır, temel özelliklerini bilir ve bu özellikleri tasarımda ve uygulamada kullanma. 1
    5 Sanat tarihi, kültürü ve felsefesini tanıma. 2
    6 Sanat/seramik tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımları kullanma. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster