ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seramik Heykel ve Uygulamaları SER416 BAHAR 3+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel malzeme bilgisini daha da geliştirerek teknik becerileri tanımlar
    2-Temel şekillendirme yöntemleriyle sağlam bir form ile estetik bir duyarlığın bir arada olduğu üç boyutlu çalışmalar üretebilme becerisinin kazanır
    3-Yaratım ve uygulama sürecinde disiplin içi ve disiplinlerarası ilişkiler kurabilme ve bunları yapıta yansıtabilme becerisi tanımlar
    4-Yapılan tasarıma göre şekillendirme yöntemlerini kullanır
    5-Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 1011010
    Toplam İş Yükü(Saat)   171
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,7 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Heykel Sanatının geçmişten günümüze gelişimi. K5- 20.Yüzyıla Doğru: Akademililer, Salonlar ve Yeni Arayışlar.
    2 Heykel-seramik ilişkisi. K4- Modernizm, İzm`ler.
    3 Kavram- Form ilişkisinin örneklerle incelenmesi ve içeriklendirilmesi. K4- Sonuç.
    4 Heykelin mekanla ilişkisi ve anlamlandırılması ve projelendirme K3- Soyutlama ve Özdeşleyim.
    5 Proje önerisi ve yorumlanması. K5- Primitivizm ve Dışavurumculuk.
    6 Uygulamaya geçişin planlanması K4- Figüratif- Soyut.
    7 Uygulamaya geçiş Tasarım.
    8 Uygulama I K3- Süsleme Sanatı.
    9 Uygulama II K3- Süsleme Sanatı.
    10 Uygulama III K4- Kompozisyon.
    11 Uygulama IV K4- Kompozisyon II.
    12 Bitmiş iş üzerinden değerlendirme (fırınlanmamış, kil halinde)
    13 Fırın doldurma ve pişirim I
    14 Fırın doldurma ve pişirim II K4- Heykeli mi, heykeltraşı mı değerlendireceğiz?
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Havva EKER AKTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Emmanuel Cooper, Seramik ve Çömlekçilik,Remzi Kitabevi. 93s, 1978. Jan Peterson ve Susan Peterson, Seramik Yapıyoruz, Karakalem Kitabevi. 240s, 2017. Wilhem Worringer, Soyutlama ve Özdeşleyim, Hayalperest Yayınevi. 127s, 2017. Özi Huntürk, Heykel ve Sanat Kuramları, Hayalperest Yayınevi. 472s, 2016.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrenciyi araştırmaya ve sorgulamaya yönlendiren, kurduğu sorgulama alanlarını açığa çıkartmasını ve bunu sanatsal bir ifadeyle büyük formlara taşıyabilmesini amaçlayarak, öğrencinin düşünsel ve sezgisel açılımlarda bulunmasına yardım eder.
    Dersin İçeriği Büyük Boyutlu Form Çalışmalarında Araştırmaya ve Sorgulamaya Yönelik Uygulamalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat/tasarım alanını ana özellikleriyle tanır. 3
    2 Bir seramik nesne tasarlar ve bunu uygular. 5
    3 Seramik üretimi için gerekli makine ve teçhizatı kullanır. 4
    4 Seramik hammaddelerini tanır, temel özelliklerini bilir ve bu özellikleri tasarımda ve uygulamada kullanır. 2
    5 Sanat tarihi, kültürü ve felsefesini tanır. 2
    6 Sanat/seramik tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımları kullanır. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster