ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kent Seramiği SER420 BAHAR 3+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Atölye çalışma kurallarına ve alışkanlığını tanır
    2-Temel malzeme bilgisi ve teknik becerileri tanımlar
    3-Temel şekillendirme yöntemleriyle, iç ve dış mekan için sağlam bir form ile estetik bir duyarlığın bir arada olduğu iki ve üç boyutlu çalışmalar üretebilme becerisinin kazanır
    4-Yapılan tasarıma göre şekillendirme yöntemlerini kullanır
    5-Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat ürün hazırlar.
    6-Edinilen bireysel bilgiden "yeniden üretim" yapma ve "kişisel bir dil`` tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler10177
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 1010110
    Toplam İş Yükü(Saat)   175
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,83 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel hatlarıyla dış cephe sanatsal seramik çalışmalar hakkında bilgi verilmesi.
    2 Genel hatlarıyla iç cephe sanatsal seramik çalışmalar hakkında bilgi verilmesi.
    3 Ders kapsamında belirlenecek olan önemli seramik sanatçılarının yapmış olduğu mekansal seramiklerin gösterimi.
    4 Öğrenci Sunumları I.
    5 Öğrenci Sunumları II.
    6 Ders kapsamında belirlenecek olan iç yada dış mekan için sanatsal seramik pano ya da obje tasarımlarının yapılması.
    7 Ders kapsamında belirlenecek olan iç yada dış mekan için sanatsal seramik pano ya da obje tasarımlarının uygulamaya başlanması.
    8 Tasarımların uygulanması.
    9 Uygulamaların incelenmesi.
    10 Kurutma için hazır olan çalışmaların rötuşlarının yapılması.
    11 Çalışmaların bisküvi pişirimlerinin yapılması.
    12 Bisküvi pişirimi sonra çalışmalara dekor ve sır uygulanması.
    13 Sırlı pişirim.
    14 Çalışmaların ders kapsamında belirlenen alana montajının yapılması.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi R. Tan Buğra Özer
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Jan Peterson, Susan Peterson, Seramik Yapıyoruz, Karakalem Kitabevi Yayınları 240s, 2017. Wilhelm Worringer, Soyutlama ve Özdeşleyim, Hayalperest Yayınları. 127s, 2017. Ros, Dolors. Dekoratif Teknikler. (Çev.: Feza Altuniç). İnkılâp Yayınevi. 143s, 2016.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kent seramiğinin günümüz ve tarihsel süreç içerisindeki önemli örnekleri üzerinde durularak temel karakteristiklerinin vurgulanması ve buna ilişkin uygulamaların yapılması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Kent Seramiklerinin günümüz ve tarihsel süreç içerisindeki öneminin kavranması, önemli seramik sanatçılarının kent seramikleri kapsamında hangi eserleri yaptıklarının kavranması ve bu çalışmalar ışığında çalışmaların ortaya konması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat/tasarım alanını ana özellikleriyle tanır. 4
    2 Bir seramik nesne tasarlayabilir ve bunu uygulayabilir. 5
    3 Seramik üretimi için gerekli makine ve teçhizatı kullanabilir. 4
    4 Seramik hammaddelerini tanır, temel özelliklerini bilir ve bu özellikleri tasarımda ve uygulamada kullanabilir. 3
    5 Sanat tarihi, kültürü ve felsefesine ilişkin bilgi sahibidir. 3
    6 Sanat/seramik tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımları kullanabilir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster