ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çamur Tornasında Şekillendirme III SER313 GÜZ 1+2 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-TASARIM YÖNTEMLERİNİ ÇAMUR TORNASI İLE UYGULAR
    2-ÇAMUR TORNASINDA ÜRETİLEN ÜRÜNLERİ ÇEŞİTLENDİRİR VE YENİ TASARIMLAR YAPAR.
    3-ÜRETİLEN FARKLI PARÇALARLA TEK BİR FORM ÜRETMEYİ PLANLAR.
    4-ÇAMUR TORNASINDA ŞEKİLLENDİRİLEN FORMLARA ASTAR UYGULAR.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   134
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,47 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 KULLANILACAK ÇAMURUN HAZIRLANMASI. ARAŞTIRMA.
    2 UYGULAMA KONUSU HAKKINDA ARAŞTIRMA. ARAŞTIRMA.
    3 KONUNUN İNCELENMESİ. ARAŞTIRMA.
    4 ARAŞTIRMA KONUSU HAKKINDA TASARIM. UYGULAMA.
    5 TASARIMIN SEÇİLMESİ. UYGULAMA.
    6 TASARIMIN UYGULANMASI. UYGULAMA.
    7 UYGULAMALARIN İNCELENMESİ VE TARTIŞILMASI. UYGULAMA.
    8 FORMA ASTAR UYGULAMA. UYGULAMA.
    9 PARÇALI ÜRETİM TASARIMI. UYGULAMA.
    10 TASARIMIN SEÇİLMESİ. UYGULAMA.
    11 TASARIMIN UYGULANMASI. UYGULAMA.
    12 PARÇALI FORMA ASTAR UYGULAMA. UYGULAMA.
    13 SIRLAMA VE PİŞİRME. UYGULAMA.
    14 SERGİLEME. UYGULAMA.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu ÖĞR. GÖR. OĞUZ BOZDEMİR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları ÖĞR. GÖR. OĞUZ BOZDEMİR
    Kaynaklar Emmanuel Cooper, Seramik ve Çömlekçilik,Remzi Kitabevi. Jan Peterson ve Susan Peterson, Seramik Yapıyoruz, Karakalem Kitabevi. Ceramics for Beginners: Wheel Throwing (A Lark Ceramics Book), Emily Reason, 2010
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı ÇAMUR TORNASININ NASIL ÇALIŞTIĞINI, ÇAMUR TORNASINDA HANGİ TİP ÜRÜNLERİN ÜRETİLDİĞİNİ, BU ÜRÜN GRUPLARINI ÇEŞİTLENDİRMEYİ VE GELİŞTİRMEYİ AMAÇLAR
    Dersin İçeriği ÇAMUR TORNASINDA UYGULAMA YAPARAK ÜRÜN OLUŞTURMA VE BU ÜRÜNLERİ ÇEŞİTLİ MÜDAHALELERLE ÇEŞİTLENDİRME ÇALIŞMALARI
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat/tasarım alanını ana özellikleriyle tanır. 5
    2 Bir seramik nesne tasarlayabilir ve bunu uygulayabilir. 5
    3 Seramik üretimi için gerekli makine ve teçhizatı kullanabilir. 4
    4 Seramik hammaddelerini tanır, temel özelliklerini bilir ve bu özellikleri tasarımda ve uygulamada kullanabilir. -
    5 Sanat tarihi, kültürü ve felsefesine ilişkin bilgi sahibidir. 2
    6 Sanat/seramik tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımları kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster