CANKIRI KARATEKIN UNIVERSITY Bologna Information System


  • Course Information
  • Course Title Code Semester Laboratory+Practice (Hour) Pool Type ECTS
    Artistic Ceramics Studio IV SER304 SPRING 2+2 C 6
    Learning Outcomes
    1-Defines the workshop working rules.
    2-İdentifies basic material information.
    3- Develops expression possibilities by using auxiliary materials in ceramics.
    4-Starting from an idea, applies an art production by gaining the habit of working on design, sketch and project basis.
    Prerequisites -
    Language of Instruction Turkish
    Responsible Lecturer Havva EKER AKTAŞ
    Instructors -
    Assistants Lecturer Havva EKER AKTAŞ
    Resources R1 Huntürk, Ö. (2011). Heykel ve Sanat Kuramları. Kitabevi, İstanbul. R2 Şenyapılı, Ö. (2003). Otuzbin Yıl Öncesinden Günümüze Heykel. Metu Press, Ankara. R3 Antmen, A. (2008). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. Sel Yayıncılık, İstanbul. R4 Aksoy, M. 2009). Heykel Oburu. Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul. R5 Şahin, Ö. (2010). Figüratif Heykel Sanatında İnsan Bedeninin Kurgusal Dönüşümünün Kişisel Yaklaşımlar Üzerinden Değerlendirilmesi . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. R6 Sevim, C. (1994). Türkiye`de Seramik Heykel. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sanatta Yeterlik Tezi. R7 Kaytan, E. (2009). Modern Sanatta Figüratif Seramik Heykeller. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.
    Supplementary Book Peterson, S. (2009). Seramik Yapıyoruz. Karakalem Kitabevi, İzmir. Ros, D. (2006). Dekoratif Teknikler. (Çev.: Feza Altuniç). İnkılâp Yayınevi, İstanbul. Cooper, E. (2009). Seramik ve Çömlekçilik. (Çev.: Ömür Bakırer). Remzi Kitabevi, Ankara
    Goals Aims using Ceramics in artistic context and producing original products.
    Content To increase the creativity of students, to make original designs with new expression opportunities. Applications to give the student the ability to produce two- and three-dimensional works that combine basic forming methods with a solid form and aesthetic sensitivity.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster