ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Müziksel Algılama ve Okuma II MZK112 BAHAR 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temiz bir entonasyon ile solfej okur.
    2-Farklı ritimlerde solfejleri okur.
    3-Farklı tonları yazar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler4011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   147
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,9 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Diyez ve bemol sıralaması, tonalite belirleme yöntemleri. K1: Alıştırma 41-77.
    2 Majör tonlar ve ilgili minör ilişkisi çalışmaları Bir diyezli, majör ve ilgili minörü ile ilgili çalışmalar. K1: Alıştırma 41-77.
    3 İki diyezli ve bemollü (majör, minör) tonlar ve ilgili minörleri. K1: Alıştırma 166-178-196-210.
    4 Temiz bir entonasyon ile müziksel okuma alıştırmaları. K2: Alıştırma 37-38-39-40-41-42-43.
    5 Doğru vokal kullanımına yönelik egzersizler ile entonasyon temizleme çalışmaları. K2: Alıştırma 44-45-46-47-48-49.
    6 Sebare çalışmaları. K2: Alıştırma 50-51-52-53-54-55-56-57-58.
    7 Nüans, tempo gibi müzikal değişimler.Bir ve/veya iki bemollü/diyezli majör/minör tonlarla ilgili dikte çalışması. K1: Alıştırma 143-145-156.
    8 Müziksel okuma alıştırmaları. K2: Alıştırma 59-60-61-62-63-64-65-66- 67-68.
    9 Farklı ritimlerde solfej okuma çalışmaları. K2: Alıştırma 69-70-71-72-73-74-75-76-77-78.
    10 Üç diyezli majör ve minör tonlar. Üç bemollü majör ve minör tonlar. K1: Alıştırma 224-234-245-257.
    11 Senkop çalışmaları. K2: Alıştırma 80-81-82-83.
    12 Dört diyezli majör ve minör tonlar. Dört bemollü majör ve minör tonlar. K1: Alıştırma 270-284-296-305.
    13 Do Majör ton içinde diyez değiştiricileri ile solfej okuma çalışmaları. K2: Alıştırma 84-85- 86- 87-88-89-90-91-92-93.
    14 Do Majör ton içinde bemol değiştiricileri ile solfej okuma çalışmaları. K2: Alıştırma 94-95-96-97-98.
    Ön Koşul MZK111 Müziksel Algılama ve Okuma I
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Yağmur Yaşar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Kaynak 1: Özgür, Ü. & Aydoğan S. (2005). Müziksel Yazma Eğitimi ve Ezgi Bankası, Gazi Kitabevi, Ankara. Kaynak 2: Lavignac, A. (1910-1923). Singing Exercises Solfege des Solfeges, Volume 1A, Paris.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Nota üzerinden tonal eser okuyabilme ve tonal müziğin kavramlarını anlayabilme.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Müzik ile ilgili genel kültür sahibidir. 3
    2 Temel müzisyenlik bilgi ve becerisine (teori, algılama, okuma, yazma) sahiptir. 5
    3 Müzik icrasında tecrübe sahibidir. 4
    4 Farklı müzik türlerini bilir ve güncel gelişmeler ile yenilikleri takip eder. 1
    5 İnsan sesleri, diğer sesler ve çalgılar konusunda edinmiş olduğu bilgileri paylaşır ve sunar. 2
    6 Müzik teknolojisinin temel unsurları hakkında bilgi sahibidir. -
    7 Elektronik araçları ve bilgisayar teknolojilerini müzik sanatında kullanarak planlama yapar ve süreç yönetir. -
    8 Seslendirme teknolojisi konusunda bilgi ve beceri sahibidir. -
    9 Ses kaydı, miks ve mastering konusunda bilgi ve beceri sahibidir. -
    10 Ses kayıt stüdyosunda mevcut olan donanım ve yazılımları bilir ve kullanır. -
    11 Ses sentezleme ve elektronik bestecilik konusunda bilgi ve beceri sahibidir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster