Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Solfej ve dikte çalışmaları 1.
|
K1:1 Alıştırma 113-115.
K:3 Alıştırma 195-196.
|
2
|
Akor kurulumları ve çevrim akorlar.
Solfej ve dikte çalışmaları 2.
|
K:1 Alıştırma 116-117-120-121-122.
K:3 Alıştırma 209-210.
|
3
|
Dominant yedili akoru ve çevrimleri.
Bona çalışmaları 1.
|
K:2 s.3-4.
|
4
|
Entonasyon çalışmaları 1.
Aralık çalışmaları 1.
|
K:1 Alıştırma 124-125-127-128.
|
5
|
Çoksesli solfej çalışmaları 1.
|
K:4 Alıştırma 4-5-6.
|
6
|
Atonal solfej çalışmaları.
Çoksesli solfej çalışmaları 2.
|
K:4 Alıştırma 7-8-9.
|
7
|
Kadans çalışmaları.
Solfej ve dikte çalışmaları 3.
|
K:5 Alıştırma 1-2-3.
K:3 Alıştırma 224-225.
|
8
|
Tam ve plagal kadans çalışmaları.
Solfej ve dikte çalışmaları 4.
|
K:5 Alıştırma 4-5-6-7.
K:3 Alıştırma 240-245.
|
9
|
Entonasyon çalışmaları 2.
Aralık çalışmaları 2.
|
K:4 Alıştırma 10-11-12.
|
10
|
Otantik kadans ve örnek çalışmalar.
Bona çalışmaları 2.
|
K:2 s.5-6.
|
11
|
Solfej ve dikte çalışmaları 5.
Çoksesli solfej çalışmaları 3.
|
K:5 Alıştırma 8-9-10-11.
K:4 Alıştırma 13-14.
K:3 Alıştırma 268-296.
|
12
|
Aralık ve akor yazma çalışmaları.
Solfej çalışmaları.
|
K:5 Alıştırma 12-13.14.
K:3 s.209.
|
13
|
Çoksesli dikte 1.
Solfej ve çoksesli solfej çalışmaları 1.
|
K:5 Alıştırma 15-16-17.
K:4 Alıştırma 15-16.
K:3 s.164.
|
14
|
Çoksesli dikte 2.
Solfej ve çoksesli solfej çalışmaları 2.
|
K:5 Alıştırma 18-19-20.
K:4 Alıştırma 17-18.
K:3 s.169.
|
Ön Koşul
|
MZK211 Müziksel Algılama ve Okuma III
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Yağmur Yaşar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Kaynak1: Lavignac, A. (1910-1923). Singing Exercises Solfege des Solfeges, Volume 1A, Paris.
Kaynak2: Fontaine, F. (1955). Elements Pratiques Du Rythme Mesure Volume 1, Paris.
Kaynak3: Özgür, Ü. & Aydoğan, S. (2005). Müziksel Yazma Eğitimi ve Ezgi Bankası Dördüncü Kitap, Gazi Kitabevi, Ankara.
Kaynak4: Pozzoli, E. (1953). Solfeggi Cantati A2 Voci, Yeniden Basım 1981, G. Ricordi & C. Editori, Milano. Kaynak5: Lavignac, A. (1910-1923). Singing Exercises Solfege des Solfeges, Volume 2A, Paris.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Müzik yazısı ve kurallarını öğretmek, ton bilgisi ve kadans bilgisini anlatmak ve uygulatmak.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Müzik ile ilgili genel kültür sahibidir.
|
3
|
2
|
Temel müzisyenlik bilgi ve becerisine (teori, algılama, okuma, yazma) sahiptir.
|
5
|
3
|
Müzik icrasında tecrübe sahibidir.
|
4
|
4
|
Farklı müzik türlerini bilir ve güncel gelişmeler ile yenilikleri takip eder.
|
2
|
5
|
İnsan sesleri, diğer sesler ve çalgılar konusunda edinmiş olduğu bilgileri paylaşır ve sunar.
|
1
|
6
|
Müzik teknolojisinin temel unsurları hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
7
|
Elektronik araçları ve bilgisayar teknolojilerini müzik sanatında kullanarak planlama yapar ve süreç yönetir.
|
-
|
8
|
Seslendirme teknolojisi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
|
-
|
9
|
Ses kaydı, miks ve mastering konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
|
-
|
10
|
Ses kayıt stüdyosunda mevcut olan donanım ve yazılımları bilir ve kullanır.
|
-
|
11
|
Ses sentezleme ve elektronik bestecilik konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
|
-
|