ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Müziksel Algılama ve Okuma III MZK211 GÜZ 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Geçit, işleme ve basamak notalarını tanımlar.
    2-Parça içindeki tempo değişikliklerini belirler.
    3-Ders kapsamında okunan parçalarda soru-cevap motiflerini belirler.
    4-Ritmik dikte ve melodik dikte yazar.
    5-Parça içerisinde modülasyonları belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   143
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,77 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Aralık ve bona çalışmaları. K:1 Alıştırma 66-70 K:2:1-2 K:3 50-53
    2 Geçit notaları uygulama ve solfej. K:1 Alıştırma 66-70 K:2:1-2 K:3 50-53
    3 Solfej ve dikte uygulaması. K:1 Alıştırma 71-75 K:2: 3-4 K:3 81-82
    4 İşleme notaları uygulama, solfej ve melodik dikte. K:1 Alıştırma 76-80 K:3 138-139
    5 Solfej ve melodik dikte. K:1 Alıştırma 80-85 K:3 170-171
    6 Modülasyon ve solfej 1 K:1 Alıştırma 86-91 K:3 Geçki 144 - 146
    7 Modülasyon ve solfej 2 K:1 Alıştırma 92- 94 K:3 Geçki 147-149
    8 Solfej ve ritmik dikteye giriş 1 K:1 Alıştırma 95-102 K:3 Alıştırma 155- 157
    9 Solfej ve ritmik dikteye giriş 2 K:1 Alıştırma 103-106 K:2 Alıştırma 6-7 K:3 Alıştırma 158- 160
    10 Basamak sesleri uygulama ve solfej. K:1 Alıştırma 107-109 K:2 Alıştırma 8 K:3 Alıştırma 164
    11 Solfej ve ritmik dikte. K:1 Alıştırma 110-111 K:2 Alıştırma 8 K:3 Alıştırma 164
    12 Akor dışı seslerin kullanımına ilişkin örneklemeler. K:1 Alıştırma 113-115 K:3 Alıştırma 230 - 235
    13 Akor Yazma Çok sesli solfeje giriş 1 K:3 105-107 K4: 1-2
    14 Akor Yazma Çok sesli solfeje giriş 2 K:3 108-110 K4: 1-2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Yağmur Yaşar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Lavignac, A. (1910-1923). Singing Exercises Solfege des Solfeges, Volume 1A, Paris. K2: Fontaine, F. (1955). Elements Pratiques Du Rythme Mesure Volume 1, Paris. K3: Özgür, Ü. & Aydoğan, S. (2005). Müziksel Yazma Eğitimi ve Ezgi Bankası Dördüncü Kitap, Gazi Kitabevi, Ankara. K4: Pozzoli, E. (1953). Solfeggi Cantati A2 Voci, Yeniden Basım 1981, G. Ricordi & C. Editori, Milano.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Nota üzerinden tonal eser okuyabilme ve nota merkezli olarak tonal müziğin kavramlarını anlayabilme.
    Dersin İçeriği Tonal müzikleri okuyup yazabilme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Müzik ile ilgili genel kültür sahibidir. 3
    2 Temel müzisyenlik bilgi ve becerisine (teori, algılama, okuma, yazma) sahiptir. 5
    3 Müzik icrasında tecrübe sahibidir. 4
    4 Farklı müzik türlerini bilir ve güncel gelişmeler ile yenilikleri takip eder. 1
    5 İnsan sesleri, diğer sesler ve çalgılar konusunda edinmiş olduğu bilgileri paylaşır ve sunar. 2
    6 Müzik teknolojisinin temel unsurları hakkında bilgi sahibidir. -
    7 Elektronik araçları ve bilgisayar teknolojilerini müzik sanatında kullanarak planlama yapar ve süreç yönetir. -
    8 Seslendirme teknolojisi konusunda bilgi ve beceri sahibidir. -
    9 Ses kaydı, miks ve mastering konusunda bilgi ve beceri sahibidir. -
    10 Ses kayıt stüdyosunda mevcut olan donanım ve yazılımları bilir ve kullanır. -
    11 Ses sentezleme ve elektronik bestecilik konusunda bilgi ve beceri sahibidir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster