Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
iletişim, medya, kitle iletişim araçları, iletişim kuramları, iletişim çalışmaları ve kavramlarının açıklanması.
|
|
2
|
Gündem Belirleme Kuramı.
|
|
3
|
Güçlü etki yaklaşımı ve şırınga/hipodermik iğne kuramı.
|
|
4
|
İki aşamalı akışı kuramı ile kullanımlar ve doyumlar kuramı.
|
|
5
|
Chicago Okulu ve iletişim araştırmaları.
|
|
6
|
Matematiksel iletişim kuramı
|
|
7
|
Medya Bağımlılığı Kuramı
|
|
8
|
Suskunluk sarmalı kuramı
|
|
9
|
Ekme/yetiştirme ve kültürel göstergeler kuramı
|
|
10
|
Marshall McLuhan ve küresel köy kavramı
|
|
11
|
Kültürel emperyalizm yaklaşımı
|
|
12
|
Modernleşme kuramı ve iletişim
|
|
13
|
Modernleşme kuramına yönelik eleştiriler
|
|
14
|
İletişime ekonomi politik yaklaşım
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Gökhan Demirkol
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Yaylagül, Levent (2006) Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları.
Oskay, Ünsal (Der.) (2000) Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş. İstanbul: Der Yayınları.
Stevenson, Nick (2008). Medya Kültürleri: Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. Çev. Göze Orhon ve Barış Engin Aksoy. Ankara: Ütopya Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İletişim ve medya çalışmaları alanında geliştirilen yaklaşım, kuram ve modelleri genel sosyal teoriyle ilişkisi içinde ele almaktadır. Bu doğrultuda derste, değerlendirilen kuramların temel kavram ve savları ortaya konulurken, söz konusu kuramların üretildiği tarihsel, kültürel ve entelektüel bağlamın belirginleştirilmesine çalışılmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
İletişim kavramı, iletişim kuramları, kitle iletişim araçları, izleyici, medya çalışmaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
5
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
3
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
4
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
3
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
3
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
2
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
2
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
2
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
5
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
3
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
3
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
5
|