ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İletişim Kuramları I STV101 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
    2-İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
    3-Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
    4-Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Gökhan Demirkol
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Güngör, N. (2011). İletişim, Kuramlar, Yaklaşımlar. Siyasal Kitabevi. Ankara. K2- Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları. Dipnot Yayınları. Ankara. K3- McQuail, D. Windahl, S. (1997). Kitle İletişim Modelleri. (Çev.) Konca Yumlu. İmge Yayınları. Ankara. K4- Maigret, E. (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi. (Çev) Halime Yücel. İletişim Yayınları. İstanbul. K5- Özçetin, B. (2018). Kitle İletişim Kuramları. İletişim Yayınları. İstanbul. K6- Fiske, J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş. (Çev.) Süleyman İrvan. Bilim Sanat Yayınları. Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İletişim ve medya çalışmaları alanında geliştirilen yaklaşım, kuram ve modelleri genel sosyal teoriyle ilişkisi içinde ele almaktadır. Bu doğrultuda derste, değerlendirilen kuramların temel kavram ve savları ortaya konulurken, söz konusu kuramların üretildiği tarihsel, kültürel ve entelektüel bağlamın belirginleştirilmesine çalışılmaktadır.
    Dersin İçeriği İletişim kavramı, iletişim kuramları, kitle iletişim araçları, izleyici, medya çalışmaları
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster