Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş ve tanışma. Ders hakkında ön bilgilendirme.
|
|
2
|
Fotoğrafın tanımlanması ve tarihsel gelişimi. İlk fotoğraf makineleri ve fotoğraflar.
|
|
3
|
Fotoğraf makinesinin yapısı ve başlıca parçaları (objektif, diyafram, enstantane, deklanşör vs.). Fotoğraf makinesinin doğru tutuşu ve kullanımı.
|
|
4
|
Objektif türleri, merceklerin temel optik yapısı, objektiflerin görüş açıları, objektiflerin odak uzaklıkları ve bunun fotoğraf makinelerindeki önemi.
|
|
5
|
Fotoğraf makinesinin kullanımında yardımcı gereçler.
|
|
6
|
Işık ve renk, ışığın temel özellikleri ve fotoğrafta ışığın doğru kullanımı.
|
|
7
|
Pozlama kavramı. Pozlamayı etkileyen unsurlar; diyafram, enstantane ve İSO (ASA).
|
|
8
|
Diyafram, enstantane ve İSO (ASA) arasındaki bağıntı ve pozlama üzerine etkileri.
|
|
9
|
Alan derinliği ve alan derinliğini etkileyen faktörler.
|
|
10
|
Fotoğrafta kompozisyon kavramı (Leke, doku, form, oranlar).
|
|
11
|
Fotoğrafta kompozisyon kavramı (Uyum, ritim, perspektif).
|
|
12
|
Fotoğrafta kompozisyon kavramı (kontrast, renkler, yaşam öğesi, kritik an).
|
|
13
|
Fotoğrafta kompozisyon kavramı (Denge, asimetrik denge, bütünlük).
|
|
14
|
Ödevlerin ve dönemin değerlendirilmesi.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Ahmet Dönmez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Levent Kılınç, Fotoğrafa Başlarken, Ankara, Dost Yayınları, 2002.
Sabit Kalfagil, Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, İstanbul, Fotoğrafevi Yayınları, 2006.
Dijital Fotoğrafçının El Kitabı, Türkçesi: Mehmet Çömlekçi, İstanbul, Alfa Yayınları, 2007.
John Berger, Görme Biçimleri, İstanbul, Metis Yayınları, 1999.
Fotoğraf Terimleri Sözlüğü, İstanbul, Afa Yayıncılık, 2004.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Fotoğrafa yönelik temel bilgilerinin kavranması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında fotoğraf teknolojisinin geçmişi ve bu günü ile ilgili bilgiler verilir. Bilimsel bir alt yapı oluşturmak, öğrencinin yaratıcı yönünün teknik ile birleştirilmesi zorunluluğu ile; fotoğrafın önemi, teknik ve estetik kullanımı, işlevsel ve sanatsal yönleri irdelenir. Makineler, objektifler, ışık, perspektif, diyafram, enstantane, flaşlar, aydınlatma kuralları, pozometreler, film gurupları ve özellikleri, filtreler, kompozisyon kuralları, etik ve dijital makineler ile bunların özellikleri tartışılır. Bakmak ve görmek arasındaki farklılığın, fotoğraf sanatındaki örnekleri üzerinden gerekli tartışmalar yapılır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
1
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
1
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
-
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
3
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
-
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
4
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
-
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
3
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
3
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
-
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
3
|