Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Klasik Batı Anlatısının Temel Özellikleri
|
Batı Kanonu, (I. Kısım), Harold Bloom,
|
2
|
Metinlerde İçerik ve Üslup Uyumu
|
İlgili Metnin Okunması
|
3
|
Klasik anlatıdan İlk Kopuş: Şekspir`in Hamleti
|
Hamlet, Shakespeare
|
4
|
Anlatı Tipolojileri
|
İlgili Metnin Okunması
|
5
|
Anlatı Tipolojileri
|
İlgili Metnin Okunması
|
6
|
Klasik Anlatı`da Olay Örgüsü
|
İlgili Metnin Okunması
|
7
|
Ünlü Manifestolar Üzerinden Metin Yazımı Örnekleri
|
İlgili Metnin Okunması
|
8
|
Uzmanlaşma ve Disiplenlerarası Metin Yazarlığı
|
İlgili Metnin Okunması
|
9
|
Kemal Tahir`in Roman Notları üzerinden olay örgüsü ve karakter gelişimi
|
Roman Notları 3, Bağlam Yayınları
|
10
|
Klasik Anlatıda Karakter: Epik Kahramanın Dönüşümü
|
|
11
|
Klasik Anlatılarda Zaman ve Mekan: İki Şehrin Hikayesi
|
İki Şehrin Hikayesi, Charles Diskens
|
12
|
Klasik Anlatıdan Modern Anlatıya Geçiş: İbsen
|
İki Oyun, İbsen, TİB Yayınları, 2016
|
13
|
Klasik Anlatıdan Modern Anlatıya Geçiş: Dostoyevsky, Gogol
|
Palto, Gogol, TİB Yayınları 2006
Beyaz Geceler, Dostoyevisky, Can Yayınları, 2016
|
14
|
Modern Anlatı Teknikleri: Bilinçakışı, Fragmenter Anlatı ve Çokseslilik
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Fatih Çalmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Emin Özdemir. Eleştirel Okuma. Ankara: Bilgi Yayınevi, 2007.
Gürsel Korat. Dil, Edebiyat ve İletişim. İstanbul: İletişim Yayınları, 2010.
Akşit Göktürk. Sözün Ötesi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2012.
Akşit Göktürk. Okuma Uğraşı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2010.
Yazınsal Eleştiri, Charles E. Bressler, Birleşik Yayınları, 2017
|
Yardımcı Kitap
|
Roman Notları3, Kemal Tahir, Bağlam Yayınları
Uğultulu Saat, Alfred Hitchcock, Kelebek Yayınları, 2009
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin yazınsal metin yazma becerisini geliştirecek okumalar yaparken, yazınsal metinlerin yapısını çözümleme, içeriğini anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmek, okumanın işlevi ve iletişimsel boyutları üzerinde durarak onlara okuma ve yazma eğitimi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
2
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
4
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
4
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
2
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
2
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
5
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
2
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
3
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
5
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
2
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
2
|