ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Medya ve Etik STV221 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-"Etik" kavramının medya sektöründe uygulanan kodlarını kavrar.
    2-"Toplumsal sorumluluk" kavramı çerçevesinde medya metinlerini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler30166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   82
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,73 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Medya etiğine tarihsel bir bakış
    2 Medya etiğinin mesleki boyutları
    3 Medya endüstrisinin yapılanmasında etiğin rolü
    4 Medyanın toplumsal sorumluluğu
    5 Medyada hesapverebilirlik
    6 Medyada temsil ve ayrımcılık
    7 Tabloidleşme ve magazinleşme
    8 Medya izleyicisinin hakları
    9 Özel yaşam ve kişilik hakları
    10 Seçim ve yargı haberlerinde etik
    11 Medyada çocuk hakları ve etik
    12 Medyada ombudsmanlık kavramı
    13 Yeni iletişim teknolojileri ve etik kodlar
    14 Sosyal medya ve etik değerler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr. Üyesi Gökhan Demirkol
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar - Bülent Çaplı-Hakan Tuncel, Televizyon Haberciliğinde Etik, Fersa Yayınları, Ankara, 2010 - Gözde Dedeoğlu, Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayınları, 2016
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ders, öğrencinin medya sektöründe içerik üretiminde kullanılan temel etik kodları öğrenmesini amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 2
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 2
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 2
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 1
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 3
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 1
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 2
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 2
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 2
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 2
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 5
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster