Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türkiye`de haberleşme özgürlüğünün gelişimi
|
|
2
|
Haberleşme özgürlüğünün içeriği ve kaynakları
|
|
3
|
"Fikri hak" kavramı
|
|
4
|
"Fikri hak" kavramına ilişkin teori ve yaklaşımlar
|
|
5
|
"Eser" ve "eser sahibi" kavramı
|
|
6
|
Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu`nda eser türleri
|
|
7
|
Genel olarak eser sahibinin hakları
|
|
8
|
Eser sahibinin manevi hakları
|
|
9
|
Eser sahibinin mali hakları
|
|
10
|
Mali hakların korunması
|
|
11
|
Mali hakların dava yoluyla korunması
|
|
12
|
Markaların korunması ve patent belgesi
|
|
13
|
Fikri hakların korunmasına ilişkin diğer hukuki yollar
|
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tunç Boran
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
- Ayşenur Şahin, Fikri Hukukta Eser Sahibinin Mali Haklarının Korunması, İstanbul, 2010
- Ünal Tekinalp, Fikri Mülkiyet Hukuku, Beta Yayınları, İstanbul, 2005
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ders, öğrenciye fikri hak kavramı çerçevesinde eser sahibinin mali ve manevi haklarını ve bu hakların hukuk yolu ile korunmasının yollarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Fikri ve sınai hak kavramının hak kavramı altındaki özel yeri, fikri ve sınai hak kavramının kabul edilmesinin altında yatan ekonomik ve tarihi nedenler ile küreselleşme ve artan uluslararası ticaret karşısında fikri ve sınai hakların özel olarak korunmasını gerektiren sebepler, fikri ve sınai hakların birer kategorisi olan eser, marka, patent, tasarımların ulusal ve uluslararası korunmasına ilişkin kavram ve ilkeler dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
-
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
-
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
-
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
-
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
4
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
-
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
-
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
-
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
-
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
5
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
-
|