Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
"Gündelik hayat" kavramı ve ortaya çıkışı
|
|
2
|
Gündelik hayat kavramına ilişkin temel yaklaşımlar
|
|
3
|
Gündelik hayat pratiklerinin oluşumunda medyanın etkisi
|
|
4
|
Henri Lefebvre ve gündelik hayat yaklaşımı
|
|
5
|
Henri Lefebvre ve "zaman kategorileri" kavramı
|
|
6
|
M. De Certeau ve gündelik hayat yaklaşımı
|
|
7
|
M. De Certeau ve "taktik ile strateji" kavramları
|
|
8
|
Erving Goffman ve gündelik hayat yaklaşımı
|
|
9
|
Türkiye`de gündelik hayat yaklaşımına ilişkin çalışmalar
|
|
10
|
Türkiye`de kitle iletişim araçları ve gündelik hayat
|
|
11
|
Türkiye`de gündelik hayat ve gazete
|
|
12
|
Türkiye`de gündelik hayat ve televizyon
|
|
13
|
Türkiye`de gündelik hayat ve sosyal medya
|
|
14
|
Türkiye`de gündelik hayat ve sinema
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr. Üyesi Gökhan Demirkol
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
- Henri Lefebvre, Modern Dünyada Gündelik Hayat, Metis Yayınları, İstanbul, 1998
- M. De Certeau, gündelik Hayatın Keşfi I-II, Dost Yayınları, Ankara
- Erving Goffman, Gündelik Yaşamda Benliğin Sunumu, Metis Yayınları, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ders, öğrencinin medya metinlerinin üretilmesinde etkin rol oynayan gündelik hayat pratiklerini tanıması ve medya metinlerinde bu pratiklerin kullanım şekillerini analiz edebilmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
4
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
5
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
1
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
1
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
5
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
1
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
2
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
2
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
2
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
1
|