ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gündelik Hayat ve Medya STV407 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-"Gündelik hayat" kavramını analiz eder.
    2-Gündelik hayat ile kitle iletişim araçları arasındaki ilişkiyi analiz eder.
    3-Gündelik hayat pratiklerinin medya metinlerinin üretilmesinde oynadığı rolu analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler30188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   89
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,97 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 "Gündelik hayat" kavramı ve ortaya çıkışı
    2 Gündelik hayat kavramına ilişkin temel yaklaşımlar
    3 Gündelik hayat pratiklerinin oluşumunda medyanın etkisi
    4 Henri Lefebvre ve gündelik hayat yaklaşımı
    5 Henri Lefebvre ve "zaman kategorileri" kavramı
    6 M. De Certeau ve gündelik hayat yaklaşımı
    7 M. De Certeau ve "taktik ile strateji" kavramları
    8 Erving Goffman ve gündelik hayat yaklaşımı
    9 Türkiye`de gündelik hayat yaklaşımına ilişkin çalışmalar
    10 Türkiye`de kitle iletişim araçları ve gündelik hayat
    11 Türkiye`de gündelik hayat ve gazete
    12 Türkiye`de gündelik hayat ve televizyon
    13 Türkiye`de gündelik hayat ve sosyal medya
    14 Türkiye`de gündelik hayat ve sinema
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr. Üyesi Gökhan Demirkol
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar - Henri Lefebvre, Modern Dünyada Gündelik Hayat, Metis Yayınları, İstanbul, 1998 - M. De Certeau, gündelik Hayatın Keşfi I-II, Dost Yayınları, Ankara - Erving Goffman, Gündelik Yaşamda Benliğin Sunumu, Metis Yayınları, İstanbul
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ders, öğrencinin medya metinlerinin üretilmesinde etkin rol oynayan gündelik hayat pratiklerini tanıması ve medya metinlerinde bu pratiklerin kullanım şekillerini analiz edebilmesini amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 4
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 5
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 1
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 5
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 1
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 5
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 1
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 2
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 2
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 2
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster