ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Göstergebilim STV202 BAHAR 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sinema, televizyon ve reklam metinlerinde "imge" ve "gösterge" kavramlarını anlar.
    2-Düzanlam, yananlam kavramları arasında ilişki kurar.
    3-Medya metinlerinde gösterge sistemi kullanabilme yetisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   143
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,77 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Göstergebilimin tanımı ve tarihsel süreci
    2 Göstergebilimin temel yaklaşımları
    3 Gösterge sistemi ve özellikleri
    4 Göstergebilimde anlamlandırma süreci
    5 Göstergebilimde düzanlam-yananlam kavramları
    6 Yapısalcılık yaklaşımı
    7 Post-yapısalcılık- Yapısöküm yaklaşımı
    8 Medya metinlerinde anlatı, metin, kod ve yapı olguları
    9 Göstergebilimde metin çözümlemesi
    10 Reklam metinlerinde çözümleme
    11 Televizyon metinlerinde çözümleme
    12 Sinema metinlerinde çözümleme
    13 Fotoğraf çözümlemesi
    14 Afiş tasarımında çözümleme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Demirkol
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar - A. Berger Arthur, Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1996 - Roland Barthes, Çağdaş Söylenler, Metis Yayınları, İstanbul, 1998 - Roland Barthes, Göstergebilimsel Serüven, Kaf Yayınları, 1999
    Yardımcı Kitap - Mehmet Rifat, Açıklamalı Göstergebilim Sözlüğü, Türkiye İş Bankası Yayınları, 2013
    Dersin Amacı Ders, öğrencinin medya metinlerinde anlam oluşturma süreçlerini analiz ederek yorumlayabilme yetisi kazanmasını amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 2
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 4
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 3
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 1
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 5
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 2
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 4
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 2
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 2
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 2
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 1
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster