Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Göstergebilimin tanımı ve tarihsel süreci
|
|
2
|
Göstergebilimin temel yaklaşımları
|
|
3
|
Gösterge sistemi ve özellikleri
|
|
4
|
Göstergebilimde anlamlandırma süreci
|
|
5
|
Göstergebilimde düzanlam-yananlam kavramları
|
|
6
|
Yapısalcılık yaklaşımı
|
|
7
|
Post-yapısalcılık- Yapısöküm yaklaşımı
|
|
8
|
Medya metinlerinde anlatı, metin, kod ve yapı olguları
|
|
9
|
Göstergebilimde metin çözümlemesi
|
|
10
|
Reklam metinlerinde çözümleme
|
|
11
|
Televizyon metinlerinde çözümleme
|
|
12
|
Sinema metinlerinde çözümleme
|
|
13
|
Fotoğraf çözümlemesi
|
|
14
|
Afiş tasarımında çözümleme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Demirkol
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
- A. Berger Arthur, Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1996
- Roland Barthes, Çağdaş Söylenler, Metis Yayınları, İstanbul, 1998
- Roland Barthes, Göstergebilimsel Serüven, Kaf Yayınları, 1999
|
Yardımcı Kitap
|
- Mehmet Rifat, Açıklamalı Göstergebilim Sözlüğü, Türkiye İş Bankası Yayınları, 2013
|
Dersin Amacı
|
Ders, öğrencinin medya metinlerinde anlam oluşturma süreçlerini analiz ederek yorumlayabilme yetisi kazanmasını amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
2
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
4
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
3
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
1
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
2
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
4
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
2
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
2
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
2
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
1
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
1
|