Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
"Mizah" kavramı ve mizahın kökeni
|
|
2
|
Mizahın toplumsal yapı içerisinde işleyişi
|
|
3
|
Bahtin ve Karnaval kuramı
|
|
4
|
Rabelais ve dünyası
|
|
5
|
İletişim ve mizah ilişkisi
|
|
6
|
Türkiye`de mizahın sözlü kaynakları
|
|
7
|
Türkiye`de mizah ve yazılı kültür
|
|
8
|
Osmanlı mizahı ve mizah dergileri
|
|
9
|
II. Meşrutiyet mizahı ve karikatür
|
|
10
|
Cumhuriyet Dönemi ve mizahın değişimi
|
|
11
|
1970 sonrası Türkiye`de "Yerli mizah"
|
|
12
|
Televizyon ve mizah ilişkisi
|
|
13
|
Sinemada bir olgu olarak mizah
|
|
14
|
Yeni iletişim teknolojileri ve mizah
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Demirkol
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
- Levent Cantek, Köye Göçen Eşek, İletişim Yayınları, İstanbul
- M. Bahtin, Rabelais ve Dünyası, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
- Ferit Öngören, Türk Mizahı ve Hicvi, İş Bankası Yayınları, İstanbul, 1998
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ders, öğrencinin mizahın toplumsal ve tarihsel kökenlerini öğrenmesini ve de kitle iletişim araçları tarafından içerik üretiminde kullanılma biçimlerini analiz edebilmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
2
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
5
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
1
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
4
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
1
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
4
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
2
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
2
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
2
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
1
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
2
|