ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bellek ve Sinema STV412 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-"Bellek" ve "toplumsal bellek" kavramlarını arasındaki bağıntıyı kavrar
    2-Sözlü tarih çalışmalarının temel unsurlarını bilir.
    3-İletişim alanında sözlü tarih ve bellek çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 "Bellek" ve "toplumsal bellek" kavramı
    2 Bellek ve kültür ilişkisi
    3 Bellek ve sözlü tarih ilişkisi
    4 Sözlü tarih çalışmalarının tarihsel gelişimi ve kuramsal yaklaşımlar
    5 İletişim alanında bellek ve sözlü tarih çalışmaları
    6 Hafıza-Kültür-Mekan ilişkisi
    7 Toplumsal hafıza ve sinema ilişkisi
    8 Toplumsal bellek olarak sinema
    9 Toplumsal bellek olarak sinema
    10 Toplumsal bellek olarak sinema
    11 Toplumsal bellek olarak belgesel sinema
    12 Toplumsal bellek olarak belgesel sinema
    13 Toplumsal bellek olarak belgesel sinema
    14 Genel değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Gökhan Demirkol
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar - Jan Assmann, Kültürel Bellek, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1997 -Paul Conerton, Toplumlar Nasıl Anımsar?, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ders, öğrencinin tarih ve bellek kavramlarında kitle iletişim araçlarının oynadığı rolü ve toplumsal hafızada gerçekleşen hatırlama ile unutma eylemlerinin medya eli ile nasıl şekillendiğini öğrenmesi amaçlanır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 4
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 5
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 1
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 5
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 1
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 3
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 2
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 1
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 2
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 1
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster