ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kültürün Toplumsal Tarihi I STV109 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-"Kültür" kavramının toplumsal gelişimini ve kaynaklarını kavrar.
    2-Kültür ve iletişim kavramları arasında ilişki kurar.
    3-Toplumsal olguları tarihsel bağlamında değerlendirme yetisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 "Kültür" kavramı ve kavramın tarihsel gelişimi
    2 Tarih-kültür ilişkisinde iletişim olgusu
    3 Sözlü kültür-yazılı kültür kavramları ve kaynakları
    4 Yazılı kültürün araçları: Kağıt, kitap, matbaa, kütüphane
    5 Toplumsal iletişim sistemlerinin doğuşu
    6 Kültür ve Aydınlanma
    7 Yeni keşifler, sömürgecilik ve bilginin kültürel tarihi
    8 Sanayi devrimi ve toplumsal yapı
    9 Modernizm ve toplumsal yapı
    10 Çağdaş iletişim sistemleri ve kültürel yapı
    11 Gündelik hayatve kültür ilişkisi
    12 Annales Okulu, tarihyazımı ve kültür tarihciliği
    13 Kültürün üretilmesinde kitle iletişim araçlarının rolü
    14 20. yüzyılda iletişim kültürü
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Gökhan Demirkol
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar - William McNeil, Dünya Tarihi, İmge Kitabevi, Ankara, 2005 -Eric Hobsbawm, Devrim Çağı, dost Yayınları, Ankara, 2005 - Fernand Braudal, Maddi Uygarlık Gündelik Hayatın Yapıları, İmge Kitabevi, Ankara, 2005 - Norbert Elias, Uygarlık Süreci I-II, İletişim Yayınları, İstanbul
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ders, öğrencinin "kültür" kavramı çerçevesinde tarih-iletişim ilişkisine açıklık getirebilmesini, tarihsel gelişim sürecinde bilginin ve kültürün üretimi ve de toplumsal dolaşıma dahil edilme yöntemlerini öğrenmesini amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 5
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 5
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 1
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 4
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 1
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 5
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 3
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 2
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 2
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 1
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster