ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kültürün Toplumsal Tarihi II STV108 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye`de kültür-iletişim kavramlarının gelişimini kavrar.
    2-Türkiye`de kültürün üreticisi olarak kitle iletişim araçları hakkında bilgi sahibi olur.
    3-Türkiye`de yaşanan toplumsal olayları kitle iletişiminin temel kavramları çerçevesinde analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   89
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,97 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye`de sözlü kültür birikimi
    2 Türkiye`de matbaanın gelişimi
    3 Türkiye`de kitle iletişim araçlarının ortaya çıkışı ve günlük gazeteler
    4 Tanzimat dönemi süreli yayınları
    5 20. yüzyılda türkiye`de kitle iletişimi
    6 Gündelik hayat pratikleri ve kitle iletişim araçları
    7 Türkiye`de 1950 sonrası kültürel değişim ve bilginin kaynakları
    8 Türkiye`de 1980 sonrası kültürel değişim ve bilginin kaynakları
    9 Türkiye`de çağdaş iletişim sistemlerinin gelişimi
    10 Türkiye`de gazeteler
    11 Türkiye`de radyo
    12 Türkiye`de televizyon
    13 Türkiye`de sinema
    14 Kültürün kaynağı olarak Türkiye`de kitle iletişimi ve yeni iletişim teknolojileri
    Ön Koşul Kültürün Toplumsal Tarihi I
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üysi Gökhan Demirkol
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar - Ahmet Oktay, Toplumsal Değişme ve Basın, BSF Yayınları, 1987 - J. N. Jeanneney, Medya Tarihi, YKY, İstanbul - Nuri İnuğur, Basın Yayın Tarihi, Der Yayınları, İstanbul
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ders, öğrencinin "kültür" kavramının Türkiye`de kitle iletişim araçları tarafından nasıl üretildiğini ve bu araçların tarihsel gelişimlerini öğrenmesini amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 3
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 5
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 1
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 3
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 1
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 5
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 2
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 2
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 1
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster