ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İletişim Kuramları II STV102 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eleştirel düşüncenin doğuşuna kaynaklık eden gelişmeleri öğrenir.
    2-Eleştirel bakma yeteneğine sahip olur.
    3-Geleneksel yaklaşımlar ile eleştirel yaklaşımlar arasındaki farklılıkları analiz edebilir.
    4-Eleştirel düşünme pratiklerini medya çalışmalarına uygular.
    5-Eleştirel yaklaşımlarla toplumsal ilişkiler arasında bağlantı kurar.
    6-Medya metinlerini eleştirel yorumlayabilme becerisi kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 20155
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30177
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   160
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,33 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eleştirel kurama giriş.
    2 Frankfurt Okulu.
    3 Frankfurt Okulu.
    4 Frankfurt Okulu.
    5 İngiliz Kültürel Çalışmaları
    6 İngiliz Kültürel Çalışmaları
    7 İngiliz Kültürel Çalışmaları
    8 Medyanın Ekonomi Politiği
    9 Medyanın Ekonomi Politiği
    10 Feminist medya çalışmaları
    11 Feminist medya çalışmaları
    12 Postmodernist kuramlar
    13 Postmodernist kuramlar
    14 Geleneksel ve eleştirel kuramların karşılaştırılması ve değerlendirme.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Demirkol
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Stevenson, Nick (2008). Medya Kültürleri: Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. Ankara: Ütopya Yayınevi. Medya Kültür Siyaset, (2002) Der. Süleyman İrvan. Ankara: Alp Yayınevi. Küçük, Mehmet (1999) Medya, İktidar ve İdeoloji. Ankara: Ark Yayınları. Yaylagül, Levent (2006) Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İletişim ve medya çalışmaları alanında geliştirilen yaklaşım, kuram ve modelleri genel sosyal teoriyle ilişkisi içinde ele almaktadır. Bu doğrultuda derste, değerlendirilen kuramların temel kavram ve savları ortaya konulurken, söz konusu kuramların üretildiği tarihsel, kültürel ve entelektüel bağlamın belirginleştirilmesine çalışılmaktadır.
    Dersin İçeriği eleştirel kuram, geleneksel kuram, kültürel çalışmalar, medya çalışmaları, postmodernist kuramlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 2
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 5
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 1
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 5
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 1
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 4
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 1
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 4
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 1
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster