Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sinema Edebiyat İlişkisi
|
İlgili Makalenin Okunması
|
2
|
Uyarlamada Kullanılan Kavram ve Tanımlar
|
İlgili Makalenin Okunması
|
3
|
Uyarlamada Sadakat Nosyonu
|
İlgili Makalenin Okunması
|
4
|
Türk Roman Klasikleri Uyarlamalarına Bir Örnek: Üç İstanbul
|
İlgili Materyallerin Okunması ve İzlenmesi
|
5
|
Bir Esinlenme Örneği: Vesikalı Yarim
|
İlgili Materyallerin Okunması ve İzlenmesi
|
6
|
Metin Erksan Uyarlamaları: Sazlık, Geçmiş Zaman Elbiseleri
|
İlgili Materyallerin Okunması ve İzlenmesi
|
7
|
Metin Erksan Uyarlamaları: Bir İntihar, Müthiş Bir Tren,
|
İlgili Materyallerin Okunması ve İzlenmesi
|
8
|
Tek Roman İki Uyarlama: Yılanların Öcü
|
İlgili Materyallerin Okunması ve İzlenmesi
|
9
|
1980 Sonrası Edebiyat Uyarlamaları: Anayurt Oteli
|
İlgili Materyallerin Okunması ve İzlenmesi
|
10
|
Yabancı Uyarlama Örnekleri: Fareler ve İnsanlar
|
İlgili Materyallerin Okunması ve İzlenmesi
|
11
|
Yabancı Uyarlama Örnekleri: Blow up
|
İlgili Materyallerin Okunması ve İzlenmesi
|
12
|
Yabancı Uyarlama Örnekleri: Döşeğimde Ölürken
|
İlgili Materyallerin Okunması ve İzlenmesi
|
13
|
Yabancı Uyarlama Örnekleri: Körlük
|
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Fatih Çalmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Zeynep Çetin Erus, Amerikan ve Trük Sinemalarında uyarlamalar-karşılaştırmalı bir bakış Es yayınları İstanbul 2005
"Yadırganan Bireysel Ses Klasik Olurken: Metin Erkan Sineması", Metin Erksan Sinemasını Okumayı Denemek içinde s. 84-90 Dost Yayınları, Ankara, 2004
|
Yardımcı Kitap
|
"Roman Sİnema İlişkisi", Film Teorisi içinde s. 433-469, Siegfried Kracuer, Metis Yayınları, 2015, İstanbul
|
Dersin Amacı
|
Sinema ve edebiyat arasındaki etkileşimin ortaya konması ve her iki sanat dalının anlatı dilleri arasındaki benzerlik ve farklılıkların uygulamalı olarak değerlendirilmesini amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Türk ve Dünya Edebiyatındaki metinlerin sinema uyarlamaları örneklerinden hareketle, bu iki sanat dalı arasındaki etkileşimin esaslarının anlatımı dersin içeriğini oluşturur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
4
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
5
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
4
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
2
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
5
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
3
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
3
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
4
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
3
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
3
|