Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Birinci Dünya Savaşı Öncesi Sinema
|
İlgili Makalenin Okunması
|
2
|
Fransız Avant-garde Sineması
|
İlgili Makalenin Okunması
|
3
|
Fransa: Yeni Bir Dalga
|
İlgili Makalenin Okunması
|
4
|
Fransa: Sinemanın Politikayla Buluşması
|
İlgili Makalenin Okunması
|
5
|
Almanya: Weimar Dönemi Ve Dışavurumcu Sinema
|
İlgili Makalenin Okunması
|
6
|
Almanya: Tarihle Yüzleşme ve Yeni Alman Sineması
|
İlgili Makalenin Okunması
|
7
|
İtalya: Yeni Gerçekçilik
|
İlgili Makalenin Okunması
|
8
|
İtalya: Yeni Gerçekçilik Sonrası: Bireyci Yaklaşımlar
|
İlgili Makalenin Okunması
|
9
|
Rusya: Sovyet Montaj Sineması
|
İlgili Makalenin Okunması
|
10
|
Rusya: İdeallerin Sonu: Ütopya ve Distopya
|
İlgili Makalenin Okunması
|
11
|
Japonya: Kılıç, Kalkan ve Gelenek
|
İlgili Makalenin Okunması
|
12
|
Japonya: Feodalizmle Geleneğin Çatışması
|
İlgili Makalenin Okunması
|
13
|
Genel Değerlendirme
|
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Fatih Çalmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Einstein, Sergey, Film Biçimi, Çev: Nijat Özön, Payel Yayınları, İstanbul: 1985
Smith Geoffrey Nowell, Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınları, İstanbul, 2008
Kovacs, Andras B., Modernizmi Seyretmek, De Kİ Yayınları, Ankara, 2010
Vertov, Dziga, Sine-Göz, Çev: Ahmet Ergenç, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2007
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dünya sinema tarihinde rol oynamış farklı akımlar ile yine farklı ulusal sinema kültürlerini incelemeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Sinema tarihine yön vermiş akımların ardında yatan toplumsal gerçekliği irdeleyerek ulusal sinemaların sinema kültürleri ve bu kültürlerin biçimlendirdiği sinema anlayışını incelemek bu dersin içeriğini oluşturur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
5
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
5
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
5
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
3
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
3
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
3
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
4
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
3
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
4
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
4
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
4
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
3
|