Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Medya Okuryazarlığı kavramı tanıtımı
|
|
2
|
Medya Okuryazarlığının Gelişimi
|
|
3
|
Medya Okuryazarlığının Temel İlkeleri
|
|
4
|
Medya Okuryazarlığı ve eleştirel kuram ilişkisi
|
|
5
|
Medya Okuryazarlığı ve ombudsmanlık
|
|
6
|
Medya Okuryazarlığı ve geleneksel medya
|
|
7
|
Medya Okuryazarlığı ve yeni medya
|
|
8
|
Medya Okuryazarlığı ve reklam
|
|
9
|
Medya Okuryazarlığı ve medya metinleri
|
|
10
|
Medya Okuryazarlığına farklı yaklaşımlar
|
|
11
|
Medya Okuryazarlığı Uygulamaları
|
|
12
|
Medya Okuryazarlığı Uygulamaları
|
|
13
|
Medya Okuryazarlığı Uygulamaları
|
|
14
|
Medya Okuryazarlığının Geleceği
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd.Doç.Dr.Zeynep Merve Şıvgın
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Alvarado, Manuel., Gutch, Robin. ve Wollen, Tana. (1988). Learning the Media. An Introduction to Media, London: Macmillan Education. Binark, Mutlu. ve Gencel Bek, Mine. (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar, İstanbul: Kalkedon. İnal, Kemal. (2009). Medya Okuryazarlığı. Elkitabı, Ankara: Ütopya. Buckingham, D. (ed.) Watching Media Learning. Making Sense of Media Education, London: The Falmer Pres
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Medya metinleri üzerine eleştirel düşünme becerisini kazandırmayı amaçlayan bu ders, öğrencilere medya içeriklerine yönelik farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
medya okuryazarlığı, eleştirel düşünce, medya metinleri, içerik analizi,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
3
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
5
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
1
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
2
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
4
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
1
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
-
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
2
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
3
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
3
|