ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Medya Okuryazarlığı STV312 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Medya metinlerini analiz etme becerisi kazanır.
    2-Medyanın maniple edici özelliklerine karşı farkındalık kazanır.
    3-Aktif bir medya alıcısından pasif bir alıcıya dönüşür.
    4-Medya içeriklerine karşı eleştirel bir bakış açısı kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (71)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)3412
    Ödevler011212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 30000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)111212
    Proje40000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Medya Okuryazarlığı kavramı tanıtımı
    2 Medya Okuryazarlığının Gelişimi
    3 Medya Okuryazarlığının Temel İlkeleri
    4 Medya Okuryazarlığı ve eleştirel kuram ilişkisi
    5 Medya Okuryazarlığı ve ombudsmanlık
    6 Medya Okuryazarlığı ve geleneksel medya
    7 Medya Okuryazarlığı ve yeni medya
    8 Medya Okuryazarlığı ve reklam
    9 Medya Okuryazarlığı ve medya metinleri
    10 Medya Okuryazarlığına farklı yaklaşımlar
    11 Medya Okuryazarlığı Uygulamaları
    12 Medya Okuryazarlığı Uygulamaları
    13 Medya Okuryazarlığı Uygulamaları
    14 Medya Okuryazarlığının Geleceği
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr.Zeynep Merve Şıvgın
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Alvarado, Manuel., Gutch, Robin. ve Wollen, Tana. (1988). Learning the Media. An Introduction to Media, London: Macmillan Education. Binark, Mutlu. ve Gencel Bek, Mine. (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar, İstanbul: Kalkedon. İnal, Kemal. (2009). Medya Okuryazarlığı. Elkitabı, Ankara: Ütopya. Buckingham, D. (ed.) Watching Media Learning. Making Sense of Media Education, London: The Falmer Pres
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Medya metinleri üzerine eleştirel düşünme becerisini kazandırmayı amaçlayan bu ders, öğrencilere medya içeriklerine yönelik farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği medya okuryazarlığı, eleştirel düşünce, medya metinleri, içerik analizi,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 3
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 5
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 1
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 5
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 2
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 4
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 1
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. -
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 2
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 3
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster