ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Görüntü Estetiği STV214 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Antik çağdan günümüze estetik bilimine farklı felsefi yaklaşımları bir araya getirir.
    2-Resim sanatında etkili olan başlıca dönemleri tanır.
    3-Sinema sanatını etkileyen Rönesans dönemi ressamlarını tanır.
    4-Kompozisyon kurallarını yorumlar.
    5-Estetik olarak doğru görüntünün nasıl düzenleneceğini değerlendirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Ahmet Fatih Yılmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Tunalı, İ. (1998). Estetik. İstanbul, Remzi Kitabevi. K2- Timuçin, A. (2013). Estetik-1. İstanbul, Bulut Yayınları. K3- Ranciere, J. (2018). Aisthesis. İstanbul, Monokl Yayınları. K4- Ferry, L. (2019). Gençler İçin Batı Felsefesi. İstanbul, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. K5- Turani, A. (1992). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul, Remzi Kitabevi. K6- Kılıç, L. (2018). Görüntü Estetiği. İstanbul, İnkılap Kitabevi. K7- Gombrich, E.H. (1997). Sanatın Öyküsü. İstanbul, Remzi Kitabevi. K8- Chastel, A. (2018). Tablodaki Tablo. Ankara, Doğu Batı Yayınları. K9- Antmen, A. (2009). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul, Sel Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1- Belting, H. (2020). Floransa ve Bağdat. İstanbul, Koç Üniversitesi Yayınları. YK2- Heidegger, M. (2011). Sanat Eserinin Kökeni. Ankara, De Ki Yayınları. YK3- Panofsky, E. (2017). Perspektif: Simgesel Biçim. İstanbul, Metis Yayınları. YK4- Cassirer, E. (2018). Rönesans Felsefesinde Birey ve Evren. Bursa, Verka Yayınları.
    Dersin Amacı Görüntünün elde edilişi sırasındaki kuramsal ve tarihsel gelişimi, görüntü kompozisyonunu estetik bir biçimde tasarlayabilmeyi öğrenmek.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında görüntüyü estetik hâle getirmekle ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılmasına yönelik bilgiler verilmektedir. Öğrenciler sinema ve televizyon alanında görüntüye yönelik kompozisyon oluşturma, çeşitli yöntemleri kullanarak psikolojik açıdan görsel etkiyi artırabilme, ilgi merkezi ve alan derinliği oluşturabilme beceriler kazanır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster