ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeni Medya STV216 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yeni medyanın geleneksel medyadan farklılaşan yönlerini bilir.
    2-Yeni medyayı etkin biçimde kullanır.
    3-Yeni medya kullanımının toplumsal değişim ve dönüşümler üzerindeki etkisini analiz eder.
    4-Yeni medyanın kişilerarası ilişkiler üzerindeki etkilerini analiz eder.
    5-Yeni medya odaklı kampanyalar ve çalışmalarda rol alır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   77
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,57 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yeni medyanın tanımlanması, kavramsal ve teorik çerçevesi.
    2 Yeni medyanın geleneksel medyadan farklılaşan yönleri
    3 Yeni medyayla ilişkili kavramlar (sosyal ağ, web2.0, vb)
    4 Yeni medyanın teknolojik altyapısı ve araçları
    5 Yeni medya ve teknolojik belirlenimcilik
    6 Yeni medya ve gündem yaratma gücü
    7 Yeni medya ve kurumsal iletişim
    8 Yeni medya ve siyasal iletişim
    9 Yeni medya ve sosyal hareketler
    10 Yeni medya ve sağlık
    11 Yeni medya ve etik
    12 Yeni medya uygulamaları
    13 Yeni medya uygulamaları
    14 Yeni medya uygulamaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Nurcan TÖRENLİ (2005) Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara van DİJK, J. (1999), The Network Society, London: SAGE Publications William Dutton (ed.) (2001) Information and Communication Technologies, Oxford Univ. Press, New York Nilüfer TİMİSİ (2003) Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Dost Yayınları, Ankara Funda BAŞARAN, Haluk GERAY (2005) İletişim Ağlarının Ekonomisi, Siyasal Kitapevi, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı yeni medyanın geleneksel medya anlayışından farklılaşan yönlerini ortaya koyarak, öğrencilerin gelişen teknolojik altyapıyla giderek yaygınlaşan yeni medya uygulamalarını etkin biçimde kullanmalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği yeni medya, geleneksel medya, yeni medya teknolojileri, yeni medyada içerik üretimi, internet kullanımı, sosyal ağlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 3
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 3
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 3
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 3
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 5
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 4
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 2
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 5
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 2
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 3
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster