Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yeni medyanın tanımlanması, kavramsal ve teorik çerçevesi.
|
|
2
|
Yeni medyanın geleneksel medyadan farklılaşan yönleri
|
|
3
|
Yeni medyayla ilişkili kavramlar (sosyal ağ, web2.0, vb)
|
|
4
|
Yeni medyanın teknolojik altyapısı ve araçları
|
|
5
|
Yeni medya ve teknolojik belirlenimcilik
|
|
6
|
Yeni medya ve gündem yaratma gücü
|
|
7
|
Yeni medya ve kurumsal iletişim
|
|
8
|
Yeni medya ve siyasal iletişim
|
|
9
|
Yeni medya ve sosyal hareketler
|
|
10
|
Yeni medya ve sağlık
|
|
11
|
Yeni medya ve etik
|
|
12
|
Yeni medya uygulamaları
|
|
13
|
Yeni medya uygulamaları
|
|
14
|
Yeni medya uygulamaları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Nurcan TÖRENLİ (2005) Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara
van DİJK, J. (1999), The Network Society, London: SAGE Publications
William Dutton (ed.) (2001) Information and Communication Technologies, Oxford Univ. Press, New York
Nilüfer TİMİSİ (2003) Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Dost Yayınları, Ankara
Funda BAŞARAN, Haluk GERAY (2005) İletişim Ağlarının Ekonomisi, Siyasal Kitapevi, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı yeni medyanın geleneksel medya anlayışından farklılaşan yönlerini ortaya koyarak, öğrencilerin gelişen teknolojik altyapıyla giderek yaygınlaşan yeni medya uygulamalarını etkin biçimde kullanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
yeni medya, geleneksel medya, yeni medya teknolojileri, yeni medyada içerik üretimi, internet kullanımı, sosyal ağlar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
4
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
3
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
3
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
3
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
3
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
5
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
4
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
2
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
5
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
2
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
3
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
5
|