ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Moda ve Reklam Fotoğrafçılığı STV409 GÜZ 1+1 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Reklam ve moda fotoğrafı çekerken gerekli olan teknik ekipmanı kullanır.
    2-Reklam ve moda fotoğrafı çekerken gerekli olan teknik ve estetik beceriyi kazanır.
    3-Pazarlama amaçlı reklamlarda kullanılan görsel öğeleri tanır ve değerlendirir.
    4-Gazetelerde, dergilerde ve diğer reklam materyallerinde yayınlanan reklam fotoğraflarını analiz eder.
    5-Dış çekimlerde ve stüdyo ortamında gerçekleştirilen çekimlerin tekniklerini tanımlar.
    6-Moda ve reklam fotoğraf konuları yaratır ve bu konuların çekimlerini yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler105210
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş ve tanışma. Ders hakkında ön bilgilendirme.
    2 Reklam ve moda fotoğrafçılığına giriş
    3 Reklam ve moda fotoğrafçılığının gelişimi,
    4 Reklam ve moda fotoğraflarının görevi, reklam fotoğraflarının türleri
    5 Reklam ve moda fotoğraflarında kullanılan teknik ekipman; fotoğraf makinesi, objektifler, ışık Kaynakları vb.
    6 Still-Life fotoğrafçılık, aydınlatma ve çekim teknikleri
    7 Dijital teknolojilerin reklam ve moda fotoğrafçılığında kullanımı.
    8 Reklam ve moda fotoğraflarında yazı fotoğraf ilişkisi, reklam ve moda fotoğraflarının seçimi ve sanat yönetmeni
    9 Reklam vemoda fotoğraflarında görsel algılama ve yorumlama,
    10 Reklamve moda fotoğraflarının toplumsal etkileri,
    11 Reklam fotoğraflarında sözsüz iletişim kodları
    12 Reklam fotoğraflarında göstergebilimsel anlatım
    13 Uygulama çalışması
    14 Ödevlerin ve dönemin değerlendirilmesi.
    Ön Koşul STV 105 Fotoğrafa Giriş
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ders Kitabı: Yardımcı Kaynaklar: Metin Kasım, Reklam Fotoğrafçığı, Çizgi Kitabevi, Konya. Ertuğrul Algan, Fotoğraf Okuma, Çözüm İletişim Hizmetleri, Eskişehir, 1999. Greame Burton, Görünenden Fazlası, İstanbul, Alan Yayınları,1995. Judith Williamson, Reklamların Dili, Türkçesi: Ahmet Fethi, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2000. Ken Cooper, Sözsüz İletişim, Çev: Tunç Yalık, İlgi Yayınları, İstanbul, 1989. Roland Barthes, Göstergebilimsel Serüven, Çev: Mehmet-Sema Rifat, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. Zuhal-Acar Baltaş, Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin temel amacı reklam ve moda fotoğrafçılığında kullanılan teknolojiler ve ekipmanları kullanma yeteneğini geliştirmektir. Gazetelerde, dergilerde ve diğer reklam materyallerinde yayınlanan reklam fotoğraflarını analiz edebilmeleri ve reklamlarda kullanılan semiyotik, sözsüz iletişim, beden dili vb. kodlarını değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Reklam ve moda fotoğrafçılığında kullanılan teknoloji ve ekipmanlar. Görsel iletişim kodları. Fotoğrafik komposizyon unsurları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. -
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. -
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. -
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 2
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 3
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 3
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. -
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 2
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 1
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. -
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster