Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Televizyon öncesi haber alma alışkanlıkları
|
|
2
|
Televizyonda habercilik ve TRT, kamu yayıncılığında habercilik
|
|
3
|
Özel kanallar ve televizyon haberciliği
|
|
4
|
Haber nedir, haber değeri nedir, haberci kimdir
|
|
5
|
Televizyonda haber muhabirliği
|
|
6
|
Haber kurgusu
|
|
7
|
Haber bülteni hazırlanması ve bülten içeriği
|
|
8
|
Haber stüdyosu ve bülten akışı
|
|
9
|
Reji, stüdyo, yönetmen ve haber merkezi yapılanması
|
|
10
|
Canlı yayın haberciliği
|
|
11
|
Canlı yayın aracı ve çalışma prensipleri
|
|
12
|
Televizyon haberciliği uygulamaları
|
|
13
|
Televizyon haberciliği uygulamaları
|
|
14
|
Televizyon haberciliği uygulamaları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Tunç Boran
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Kaptan, Ali (1999) Radyo-Televizyon Haberciliği ve Metin Yatma-Röportaj Teknikleri, İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.
Şeker, Mustafa (1999) Televizyon Haberciliği, Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
Uyguç, Ünal (1987) Radyo-Televizyon Haberciliği (Ders Notları), İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.
İnal, A., (1996), Haberi Okumak, İstanbul: Temuçin Yayınları.
İnal, A., (1993). "Haber Üretim Sürecine İki Farklı Yaklaşım", İlef Yıllık 8
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Derste televizyonculuk açısından haber değerinin ne demek olduğu açıklanarak, televizyon haberciliğinin yapımdan yayına tüm süreçlerinin öğrenci tarafından uygulanır hale gelmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
haber, televizyon haberciliği, haber metni, canlı yayın, haber merkezi, haber stüdyosu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
4
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
4
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
4
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
4
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
4
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
4
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
3
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
4
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
4
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
4
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
2
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
4
|