ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Televizyon Haberciliği STV410 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir konunun haber değeri taşıyıp taşımadığını bilir.
    2-Bir haberi televizyon için uygun biçimde yazar ve kurgular.
    3-Haber merkezinin işleyişini bilir.
    4-Canlı yayın haberciliği yapar.
    5-Televizyon haberciliği ile ilgili uygulama becerisine sahip olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)3824
    Ödevler20000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)302510
    Proje03824
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Televizyon öncesi haber alma alışkanlıkları
    2 Televizyonda habercilik ve TRT, kamu yayıncılığında habercilik
    3 Özel kanallar ve televizyon haberciliği
    4 Haber nedir, haber değeri nedir, haberci kimdir
    5 Televizyonda haber muhabirliği
    6 Haber kurgusu
    7 Haber bülteni hazırlanması ve bülten içeriği
    8 Haber stüdyosu ve bülten akışı
    9 Reji, stüdyo, yönetmen ve haber merkezi yapılanması
    10 Canlı yayın haberciliği
    11 Canlı yayın aracı ve çalışma prensipleri
    12 Televizyon haberciliği uygulamaları
    13 Televizyon haberciliği uygulamaları
    14 Televizyon haberciliği uygulamaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Tunç Boran
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Kaptan, Ali (1999) Radyo-Televizyon Haberciliği ve Metin Yatma-Röportaj Teknikleri, İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları. Şeker, Mustafa (1999) Televizyon Haberciliği, Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları. Uyguç, Ünal (1987) Radyo-Televizyon Haberciliği (Ders Notları), İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları. İnal, A., (1996), Haberi Okumak, İstanbul: Temuçin Yayınları. İnal, A., (1993). "Haber Üretim Sürecine İki Farklı Yaklaşım", İlef Yıllık 8
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Derste televizyonculuk açısından haber değerinin ne demek olduğu açıklanarak, televizyon haberciliğinin yapımdan yayına tüm süreçlerinin öğrenci tarafından uygulanır hale gelmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği haber, televizyon haberciliği, haber metni, canlı yayın, haber merkezi, haber stüdyosu
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 4
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 4
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 4
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 4
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 4
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 3
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 4
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 4
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 4
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 2
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster