Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş ve tanışma. Ders hakkında ön bilgilendirme.
|
|
2
|
Sinemanın tarihsel ve toplumsal gelişimi.
|
|
3
|
Sinemanın icadı ve Lumiere Kardeşlerin sinemayı evrensel tanıtım çabaları
|
|
4
|
Sinemasal anlatının gelişimi: Meliese sineması
|
|
5
|
Anlatının oluşumu, Hollywood Sinemasının doğuşu ve Griffith sineması
|
|
6
|
Alman Dışavurumculuk Akımı Fritz Lang Sineması ve Murnau Sineması estetiği.
|
|
7
|
Fransız İzlenimciliği ve Sürrealist Sinema
|
|
8
|
Sovyet montaj sineması, Kuleshov etkisi ve diğerleri.
|
|
9
|
Eisenstein`ın kurgu kuramı ve uygulaması.
|
|
10
|
Sesli sinemanın doğuşu ve Hollywood`un Altın Çağı
|
|
11
|
Hollywood Yönetmenleri
|
|
12
|
Fransız Şiirsel Gerçekçiliği
|
|
13
|
İtalyan Yen Gerçekçiliği Roberto Rosselini ve Vitttorio De Sica Sineması
|
|
14
|
Ödevlerin ve dönemin değerlendirilmesi.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Tunç Boran
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Sessiz Sinema tarihi Nilgün Abısel,
Dünya Sinema Tarihi Geoffrey N. Smith,
|
Yardımcı Kitap
|
Sessiz Sinema Tarihi Alim Şerif Onaran,
Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı Walter Benjamin,
Sinema Nedir Andre Bazin,
Caligariden Hitler e S. Kracauer,
Gözlemcinin Teknikleri J. Cray
Film Duyumu, Film Biçimi Sergei Eisenstein,
Büyük Film Kuramları Dudley Andrew, K
lasik Anlatı Sineması Ayşen Oluk.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, Dünya Sinema Tarihinin 1950 yılına kadar olan gelişimini, bu gelişim içerisinde yer alan önemli tarihsel momentleri, akımları, yönetmenleri vb süreçleri, birbirleri ile ilişkileri bağlamında, günümüz sinemasıyla bağlantılarını kurarak öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sinematografın keşfine ilişkin araştırma ve buluşlar sürecinden başlayarak 1950 yılına kadar gelişimini, bu gelişim içerisinde yer alan önemli tarihsel momentleri, akımları, yönetmenleri vb süreçleri, birbirleri ile ilişkileri içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
2
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
5
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
1
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
4
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
-
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
2
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
1
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
-
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
-
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
2
|