Kaynaklar
|
Ahmet Gürata, ?Özgür Sinema?, Sinema Akımları, D. Derman, S. Günaydın, A. İnam, O. Onaran (der.). Medcampus Proje A?126 Yayınları, Ankara: Mediation, 1997, s. 177-191.
F. Solanas; O. Gettino, ?Üçüncü Bir Sinemaya Doğru?, Sinemasal, Sayı: 11-12, s.152-170, 2004.
M. Temiztaş, ?Üçüncü Sinemanın Bitmemiş Deneyi?, Yeni İnsan Yeni Sinema, Sayı: 10, s.40-42, 2002.
Ayşe Koncavar, ?Akira Kurosawa?nın Sineması?, 25. Kare, s.59-65, Ocak-Mart 1999.
Louis Gianetti; Scott Eyman, ?1980?lerin Amerikan Sineması?, çev: G. Pişkin, Sinemasal, sayı: 8-9, s.83-100, Güz 2003/Kış 2004.
Richard Tapper, ?Giriş?, Yeni İran Sineması, der: Richard Tapper, s.1-31, İstanbul: Kapı, 2007.
Michael Ryan ve Douglas Kellner, ?Giriş?, Politik Kamera: Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve Politikası, çev: E. Özsayar, s.17-42, İstanbul: Ayrıntı, 1997.
Roy Armes, ?Osman Sembene?, çev: A. Ufuk, Yeni Film, sayı: 14, s.96-103, 2007.
Nowell-Smith, Geoffrey (Der.) (2003). Dünya Sinema Tarihi, (Çev: Ahmet Fethi), İstanbul: Kabalcı.
Zahit Atam vd.,?Shaji Karun?la Filmleri ve Hindistan Sineması Üzerine?, Yeni İnsan Yeni Sinema, sayı:11, s.56-59, 2002.
|
Dersin Amacı
|
1960`lardan 2000`lere kadar uzanan dönemdeki gelişmeleri, ülkeler, tarihsel olaylar ve farklı kültürel ortamlar çerçevesinde değerlendirmek, film, endüstri, teknoloji, seyirci ve yaratıcılık arasındaki ilişkileri açıklamak, filmsel anlatılarda ortaya çıkan farklılıkları eleştirel bir yaklaşımla tanımlamaktır.
|