ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Senaryo Yazarlığı II STV206 BAHAR 3+1 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Senaryo yazmaya dair bilgi ve beceri kazanır.
    2-Öykü anlatmanın terminolojisini yaratıcı düşünceye uyarlar.
    3-Diyaloglu kısa öykü yazar ve orjinal senaryo geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2011212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30000
    Proje011212
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   136
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,53 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ödev/uygulama konularının belirlenmesi
    2 Tretman ve kurgu arasındaki ilişkinin teorik ve uygulamalı olarak sunumu
    3 Farklı kurgusal yapılara sahip olan filmler üzerinden uygulamalı analiz
    4 Farklı kurgusal yapılara sahip olan filmler üzerinden uygulamalı analiz
    5 Ödev incelemeleri, değerlendirme, tartışma
    6 Dramatik yapı konusunda farklı film örnekleri üzerinden karşılaştırmalı değerlendirme
    7 Ödev/Uygulama konularında dramatik yapı değerlendirmesi, tartışma, analiz
    8 Kısa metrajlı bir film üzerinden sinopsis, öykü, tretman ve senaryo yazımı (uygulamalı-senaryo öğretme yöntemine tersinden bir yaklaşımla, izlenilen filmin öyküsü, sinopsisi, tretmanı, bazı sahnelerinin senaryosu yazdırılır
    9 Karakterin öne çıkan özelliklerinin belirginleştirilmesi, olası yaratıcı öykülerin gerekirse interaktif biçimde kurgulanması
    10 Karakterin biyolojik-psikolojik-sosyolojik yapısına ilişkin tablo üzerinden çalışma, tartışma ve değerlendirme
    11 Gerçek hayattan seçilecek olan karakterlerin saptanması, özelliklerinin ve seçilme nedenlerinin tartışılması, değerlendirilmesi
    12 Kurgu,film noktalama işaretleri, ses,müzik, efekt ve senaryoda ifade ediliş biçimlerini incelemek
    13 Tamamlanan uygulama çalışmaları üzerinden değerlendirme, eksik ve hataların giderilmesi
    14 Tamamlanan uygulama çalışmaları üzerinden değerlendirme, eksik ve hataların giderilmesi
    Ön Koşul STV 203 Senaryo Yazarlığı I
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Tunç Boran
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar AKYÜREK, Feridun (2004), Senaryo Yazarı Olmak, MediaCat, Ankara. ARİSTOTELES (1999), Poetika, Remzi Kitabevi, İstanbul ASLANYÜREK, Semir (1998), Senaryo Kuramı, Pan Yayıncılık, İstanbul. CHION, Mıchel (1987), Bir Senaryo Yazmak, Afa yayıncılık, İstanbul. FOSS, Bob (1992), Film ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji, TRT yayınları, Ankara. KELSEY, Gerald (1995), Televizyon Yazarlığı, Yapı Kredi yayınları, İstanbul. ÖNGÖERN, M. Tali (1982), Senaryo ve Yapım, Alan Yaıncılık, İstanbul. MİLLER, William (1993), Senaryo Yazımı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. MASCELLİ, Joseph V. (2002), Sinemanın 5 Temel Öğesi, çev: Hakan Gür, İmge yayınları, İstanbul. MUNGAN, Murathan (1997), Dört Kişilik Bahçe, Metis Yayınları, İstanbul. WELLMAN, Wendel (2004), Senaryo, Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin temel amacı öğrencilerin senaryo yazma konusunda yaratıcı düşünme biçimlerini geliştirmek. Öykü, öyküleme, görsel öyküleme, çekim, sahne, sekans, karakter geliştirme, diyalog yazım teknikleri v.s. bir film senaryosunu oluşturan unsurları kullanmaya yönelik uygulama çalışmaları yapılacaktır. öğrencilere senaryo yazma becerilerini geliştirmeye yönelik deneyim kazandırılacaktır.
    Dersin İçeriği Gündelik hayattan alınma gerçek bir karakteri, karakterin biyolojik-psikolojik-sosyolojik yapılanması doğrultusunda, bir kayıt cihazı (kamera) ile tanımak yoluyla, yaratıcılığı farklı bir yönde geliştirmek ve senaryo oluşturmak; Gerçek hayat ile sinemasal gerçeklik bağını bu yönüyle yeniden kurgulamak; Karakter ağırlıklı öykü yaratma ve diyalog örgüsü bağını kurarak ilerlemek; Gerek kavramsal gerekse gerçeklik ilişkisinden yola çıkarak yaratıcı ve özgün senaryolar yaratarak, sektörde ortak çalışmalarda ya da bireysel çalışmalarında öğrencinin kendi dilini ve öykülerini yaratmasını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 2
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 2
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 1
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 5
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 2
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 1
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 3
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 5
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 2
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 1
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster