ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dijital Efekt Uygulamaları STV218 BAHAR 1+2 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İki boyutlu ve üç boyutlu canlandırma üretim yöntemlerini teorik düzeyde bilir.
    2-İki boyutlu ve üç boyutlu canlandırma teknikleriyle üretimler yapar.
    3-İki ve üç boyutlu canlandırma tekniklerinin üretim yöntemlerini İleri düzeyde anlar.
    4-Boyutlu canlandırma tekniklerinin üretim süreçlerindeki sorunları çözer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1011212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel 2D ve3D kavramlarını tanımak
    2 2D ve 3D programların temel kavramlarını tanımak ve kavramak
    3 3D Programlar - 3D Max, Maya, Cinema 4D, Zbrush, BodyPaint incelemek, sonrasında, hangi sorunla karşılaşırsak hangi programla çözebileceğimiz konusunda bilgi edinmek.
    4 Program İncelemeleriyle beraber prograların kullanım alanlarına ilişkin araştırma yaparak, programlar hakkında detaylı bilgiye sahip olmak.
    5 3D Programlarda standart olarak var olan Nesneler tanımak ve standart nesnelerin özelliklerine göre bazı objeler oluşturmak
    6 3D Programlardaki standart nesnelerin dönüşme özelliklerini kavramak ve uygulamalar yaparak tüm özelliklerine hakim olmak
    7 Tüm önceki konuları toparlayıcı bir uygulama yapmak.
    8 Modelleme ve Çeşitlerini öğrenmek
    9 Modelleme tekniklerinden Katı Modelleme Tekniğini kavramak ve örnekler inceleyerek kolay uygulama yöntemlerini anlamak
    10 Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
    11 Modelleme tekniklerinden Organik Modelleme Tekniğini kavramak ve örnekler inceleyerek kolay uygulama yöntemlerini anlamak
    12 Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
    13 Nurbs Modeling Uygulamaları ve Tekniklerini kavramak
    14 Modellemede Spline Kullanımları ve Effektleri tanımak ve uygulamalardaki etkinliklerini kavramak
    Ön Koşul STV 207 Kurgu Teknikleri 1
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Tunç Boran
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Mastering 3D Animation - Peter Ratner. The Art of 3D Computer Animation and Effects - Isaac Kerlow 3D Animation Essentials (Essentials (John Wiley)) - Andy Beane Maya 2009 UNLIMITED - Nebi YIKAROĞLU
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İki boyut ve üç boyut Bilgisayar Canlandırma Tekniklerini, aşamaları olan modelleme, kaplama, boyama, kemikleme ve hareket animasyon teknik ve yöntemlerini kavratmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Sinema teknolojisinde önemli bir yere sahip olan dijital efekt uygulamalarını, bu uygulamaların başında gelen iki ve üç boyutlu canlandırma programlarının tanıtımı yapılır,. Programları öğrenmeleri sağlanır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 1
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 5
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 2
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 5
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 1
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 5
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 1
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 4
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 5
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 1
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster