Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel 2D ve3D kavramlarını tanımak
|
|
2
|
2D ve 3D programların temel kavramlarını tanımak ve kavramak
|
|
3
|
3D Programlar - 3D Max, Maya, Cinema 4D, Zbrush, BodyPaint incelemek, sonrasında, hangi sorunla karşılaşırsak hangi programla çözebileceğimiz konusunda bilgi edinmek.
|
|
4
|
Program İncelemeleriyle beraber prograların kullanım alanlarına ilişkin araştırma yaparak, programlar hakkında detaylı bilgiye sahip olmak.
|
|
5
|
3D Programlarda standart olarak var olan Nesneler tanımak ve standart nesnelerin özelliklerine göre bazı objeler oluşturmak
|
|
6
|
3D Programlardaki standart nesnelerin dönüşme özelliklerini kavramak ve uygulamalar yaparak tüm özelliklerine hakim olmak
|
|
7
|
Tüm önceki konuları toparlayıcı bir uygulama yapmak.
|
|
8
|
Modelleme ve Çeşitlerini öğrenmek
|
|
9
|
Modelleme tekniklerinden Katı Modelleme Tekniğini kavramak ve örnekler inceleyerek kolay uygulama yöntemlerini anlamak
|
|
10
|
Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
|
|
11
|
Modelleme tekniklerinden Organik Modelleme Tekniğini kavramak ve örnekler inceleyerek kolay uygulama yöntemlerini anlamak
|
|
12
|
Uygulamalar ile tekniği geliştirmek
|
|
13
|
Nurbs Modeling Uygulamaları ve Tekniklerini kavramak
|
|
14
|
Modellemede Spline Kullanımları ve Effektleri tanımak ve uygulamalardaki etkinliklerini kavramak
|
|
Ön Koşul
|
STV 207 Kurgu Teknikleri 1
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Tunç Boran
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Mastering 3D Animation - Peter Ratner.
The Art of 3D Computer Animation and Effects - Isaac Kerlow
3D Animation Essentials (Essentials (John Wiley)) - Andy Beane
Maya 2009 UNLIMITED - Nebi YIKAROĞLU
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İki boyut ve üç boyut Bilgisayar Canlandırma Tekniklerini, aşamaları olan modelleme, kaplama, boyama, kemikleme ve hareket animasyon teknik ve yöntemlerini kavratmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Sinema teknolojisinde önemli bir yere sahip olan dijital efekt uygulamalarını, bu uygulamaların başında gelen iki ve üç boyutlu canlandırma programlarının tanıtımı yapılır,. Programları öğrenmeleri sağlanır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
1
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
5
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
2
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
5
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
1
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
5
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
1
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
4
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
5
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
3
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
1
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
5
|