Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Film Yapımı Temel Kavramları?nın hatırlanmasına yönelik bilgilere yönelik özet.
|
|
2
|
Karakter yapılanmasında dikkat edilmesi gereken konular, devamlılık biçiminin oluşturulmasında senaryo yapılanması ve içeriğin oluşturulması.
|
|
3
|
Görselleştirmede dikkat edilmesi gereken kurallar.
|
|
4
|
Kısa filmde senaryo yazarı, yapımcı, yönetmen, finans ve erişim özelliklerinin yapılanması, bütçe oluşturulması.
|
|
5
|
Oyuncu seçimi ve film öncesi oyuncu hazırlıklarının gerçekleştirilmesi. Yapım sırasında oyuncu yönetiminin gerçekleştirilmesinin örneklendirilmesi.
|
|
6
|
Estetik yapılanma. Film anlatısının kurulmasında diyalog, ses ve müzik kullanımının temel özellikleri.
|
|
7
|
Film çekiminden önce iş planı yapılmasının öğretilmesi.
|
|
8
|
Film ekibinin görev dağılımı ve önemi. Film ekibinin yönetimi.
|
|
9
|
Sanat yönetimi, yapımcı, yönetmen ilişkisinin film yapım sürecindeki etkisi. Set kurulumu, soğuk provalar, sıcak provalar
|
|
10
|
Çekim sürecinin ders içinde örneklendirilmesi.
|
|
11
|
Post-production sürecinin ders içinde örneklendirilmesi. Kurguda çeşitli denemeler.
|
|
12
|
Grupların çektiği kısa filmlerin sınıf ortamında izlenerek değerlendirilmesi.
|
|
13
|
Grupların çektiği kısa filmlerin sınıf ortamında izlenerek değerlendirilmesi.
|
|
14
|
Grupların çektiği kısa filmlerin sınıf ortamında izlenerek değerlendirilmesi. Genel değerlendirme.
|
|
Ön Koşul
|
STV 303 Film Yapımı
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Tunç Boran
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Büker, Seçil, Sinemada Anlam Yaratma, Ankara, İmge Kitabevi, 1991. Yardımcı Kaynaklar: 1) Eisenstein, Sergey M., Sinema Sanatı, çev. Nilgün Şarman, İstanbul, Payel Yayınevi, 1993. 2) Aslanyürek, Semir, Senaryo Kuramı, İstanbul, Pan Yayıncılık, 1998. 3) Hardy, Paul, Making a Film on a Micro-Budget, USA: Pocket Essentials, 2001.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, film çekiminin görselleştirme, estetik yapılanma, çekim kurallarının belirlenmesi ile diyalog yerleştirmelerin, oyuncu yönetiminde yönetmenin görevlerinin, kamera kullanımının, kurgu detaylarının aktif olarak öğretilmesidir. Ders kapsamında film yapımı ve kısa film yapımında set tasarımı, sanat departmanının oluşumu ve görevleri ile uygulamaları, bütçe hazırlama, yapımcı-yönetmen ilişkisinin kurulması ve ekiplerin yapım öncesi ve yapım sırasında çalışma özelliklerinin açıklanması ve öğretilmesi, kısa film çektirilmesi gerçekleştirilir.
|
Dersin İçeriği
|
Çekim öncesi ve çekim sırasında görselleştirme, estetik yapılanmanın kurulması, sanat yönetimi, karakter oluşturulması, oyuncu yönetiminde yönetmenin görevleri, set kurulumu, soğuk ve sıcak provalar, bütçe oluşumunun ve iş planının öğretilmesi, kurguda çeşitli uygulamalar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
5
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
1
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
5
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
3
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
5
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
1
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
5
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
5
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
3
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
2
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
5
|