Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hindistan: Bileşim ve Çelişki Sineması
|
İlgili Makalenin Okunması
|
2
|
Hindistan: Popüler Hint Sineması
|
İlgili Makalenin Okunması
|
3
|
Hindistan: Yeni Dalga
|
İlgili Makalenin Okunması
|
4
|
Latin Sineması: Büyülü Gerçekçilik
|
İlgili Makalenin Okunması
|
5
|
Arjantin: Üçüncü Sinema Hareketi
|
İlgili Makalenin Okunması
|
6
|
Brezilya: Cinema Novo
|
İlgili Makalenin Okunması
|
7
|
Meksika Yeni Dalga Sineması
|
İlgili Makalenin Okunması
|
8
|
Küba: Kusurlu Sinema Kavramı
|
İlgili Makalenin Okunması
|
9
|
İran: Rüya ve Gerçeklik
|
İlgili Makalenin Okunması
|
10
|
İran: Ana Akım Sinema
|
İlgili Makalenin Okunması
|
11
|
İran: Alternatif Sinema
|
İlgili Makalenin Okunması
|
12
|
Festivaller Üzerinden Ulusal Sinemaları Okumak
|
İlgili Makalenin Okunması
|
13
|
Festivaller Üzerinden Ulusal Sinemaları Okumak
|
İlgili Makalenin Okunması
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
İlgili Makalenin Okunması
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Fatih Çalmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Einstein, Sergey, Film Biçimi, Çev: Nijat Özön, Payel Yayınları, İstanbul: 1985
Smith Geoffrey Nowell, Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınları, İstanbul, 2008
Kovacs, Andras B., Modernizmi Seyretmek, De Kİ Yayınları, Ankara, 2010
Vertov, Dziga, Sine-Göz, Çev: Ahmet Ergenç, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2007
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dünya sinema tarihinde rol oynamış farklı akımlar ile yine farklı ulusal sinema kültürlerini incelemeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Sinema tarihine yön vermiş akımların ardında yatan toplumsal gerçekliği irdeleyerek ulusal sinemaların sinema kültürleri ve bu kültürlerin biçimlendirdiği sinema anlayışını incelemek bu dersin içeriğini oluşturur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
5
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
3
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
3
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
2
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
1
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
1
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
2
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
2
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
2
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
3
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
2
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
2
|